fallback

Италиански суперван с V12 двигател на BMW

ItalDesign Columbus е революционна концепция, която вдъхновява производителите години по-късно

Причината за появата на един от най-непрактичните ванове в автомобилната история е една обикновена дата. Концептуалният модел е представен през 1992 г., а името му подсказва откъде дизайнерите са почерпили вдъхновение при създаването му. ItalDesign решават да създадат прототип, с който да отбележат точно 5 века от откриването на нов континент от Христофор Колумб, който впоследствие бива наречен Америка. Както твърдят веднага след представянето на вана неговите създатели, той съчетава в себе си всички добродетели, които американците искат в мечтания си автомобил – мощност, динамика и пространство.ItalDesign Columbus, както е официалното име на модела, е дело на самия Джорджето Джуджаро, който е използвал добре утвърдените аналогови техники при проектирането на му. Първо е била нарисувана скица, след което серия от макети, а накрая и работещ прототип, базиран на тръбно шаси и външни панели от карбон.Концептуалният ван получил силует, напомнящ на Boeing-747, както и необичайна позиция за шофьора. Неговата седалка е разположена над пътническото отделение, което според създателите осигурява по-добра видимост. Това обаче не е единствената причина за високата позиция на седене на шофьора. Огромният двигател, който задвижва Columbus, всъщност е разположен точно под него.Става въпрос за напречно разположен 5.0-литров V12 мотор от BMW 8-Series, разполагащ с 400 к.с. и 450 Нм. Според информацията, той позволява на Columbus да развие максимална скорост от 230 км/ч.В конструкцията на Columbus италианците влагат много части от BMW, но трансмисията е поръчана специално за прототипа и разпределя мощността към всички четири гуми. Освен че машината има уникална кормилна уредба без механична връзка между волана и предните гуми, задните колела също завиват до 15 градуса отклонение, което подобрява пътното поведение и маневреността на автомобила.Както отива на един капитан, шофьорът на Columbus е разположен в средата на купето. Около него са всички контролери, които управляват системите на вана и гарантират комфортното пребиваване вътре на шофьора и шестте му спътници. Двама от пасажерите седят директно зад шофьора на малка повдигната основа. Тези седалки са идеални за най-добрите приятели на главния авантюрист, или поне за неговите навигатор и стюардеса.Още четири луксозни кресла са разположени във вътрешността на Columbus, като те могат да бъдат лесно демонтирани, превръщайки модела в луксозен товарен ван. И обратно, тези две седалки могат да бъдат монтирани по-напред, освобождавайки пространство за две нови, които да превърнат Columbus в 9-местен ван.За забавлението на всички в купето се грижи мултимедийна система с няколко екрана, телевизия, видео плейър, както и приятно фоново осветление.Въпреки че Columbus е функциониращ прототип, никога не е ставало и дума да влиза в серийно производство. Впрочем, такъв е и случаят с всички разработки на ItalDesign, чак до Zerouno, който бе представен преди дни на автосалона в Женева. ItalDesign Columbus е просто разработка и фантазия за това как би изглеждал европейски миниван, проектиран за американския ритъм на живот.Интересното е, че в края на 90-те концернът General Motors започва да предлага луксозни мобилни офиси, оборудвани със „самолетни“ седалки и базирани на серийния модел Chevrolet Express. Възможно е вдъхновението за подобни автомобили, които и в момента са популярни в различни части на света, да се корени именно в Columbus.Снимки: ItalDesign

Тагове: italdesign columbus
fallback
  • #1
    Обичам голямото ( преди 7 години )
    Като изключим залитането по телевизорите, останалото ме кефи!
fallback
Последни