fallback

Volkswagen си намери заместител на WRC

Golf GTI получава доста промени за набиращите скорост серии TCR

Напускането на световния рали шампионат от страна на Volkswagen в края на 2016 година беше една от големите новини в света на моторните спортове. А това се допълни от изтеглянето на Audi от световния шампионат за издръжливост и „24 часа на Льо Ман”. На практика състезателните програми на германския гигант вече не съществуват във вида им, в който ги познавахме в последните няколко години. След „Дизелгейт” обаче VW Group се насочи в нова посока по отношение на състезателните си ангажименти – Audi остана в DTM, но и там има свиване на разходите и намаляване на колите, с които участва всеки един производител. Отделно от това Audi засили ангажиментите си в световния шампионат за електрически болиди Формула E, където работи като основен партньор на тима Abt, а Volkswagen заложи на най-новия, но и най-бързо развиващ се световен шампионат за пистови автомобили – TCR. TCR е основан от бившият шеф на WTCC Марчело Лоти и представлява доста по-евтина версия на сериите, в които обикновено доминира един заводски тим, а другите играят ролята на догонващи. Няколко автомобилни производители подготвят автомобили за TCR, като философията на правилата е, че колите трябва да останат достъпни, а промените са ограничени и засягат двигателите, трансмисиите и за новия сезон – и аеродинамиката. TCR версията на фейслифта на седмото поколение на VW Golf GTI се отличава със сериозни промени по отношение на аеродинамиката – раздути калници отпред и отзад, огромно задно крило, масивен дифузьор под задната броня и предна броня с нови форми, в която е инкорпориран солиден сплитър. Що се отнася до задвижването – новият автомобил на VW за сезон 2017 в TCR отново се задвижва от 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбо, като мощността му е около 360 конски сили. Трансмисията е 6-степенна секвенциална, като предавките се сменят с лостчета на волана. През миналата година VW Motorsport подготви 20 коли Golf GTI TCR, а за 2017 се очаква поръчките да са 30. Цената на всеки един от тези автомобили е малко под 90 000 евро без данъци и такси.

fallback
  • #3
    Гошо дизела ( преди 7 години )
    Всичко старо се разваля,няма нищо вечно.
  • #2
    до Germany ( преди 7 години )
    Докато не започне да се разваля...
  • #1
    Germany ( преди 7 години )
    Много здрава машина
fallback
Последни