Щефан Белоф записва бруталното време от 6:11.13 минути през 80-те, след което загива на "Спа"
Датата е 28 май, а годината е 1983. Щефан Белоф e 25-годишен талантлив германски пилот, който сяда зад волана на ужасяващо бързото Porsche 956 и завърта обиколка на “Нюрбургринг” за 6:11.13 минути. Всички определят това като едно от най-великите пилотски постижения до момента, а рекордът остава ненадминат. По всичко изглежда, че рекордът на Белоф няма да бъде подобрен и в бъдеще. Ето защо. Заради строежа на по-малкото Гран при трасе, през 1983 г. към дългата конфигурация на Северната дъга на “Нюрбургринг” е добавена байпас-секция, която скъсява трасето от 22.8 км на 20.7 км. Като резултат, официалното състезание за издръжливост “1000 км на Нюрбургринг” през 1983 г. се провежда на по-късата конфигурация, позволявайки на най-бързите прототипи по това време да покажат на какво са способни за пръв и единствен път на трасето в този му вид. Колите, които стартират на пистата тогава били доста бързи, особено въпросното Porsche 956, което поставило нови стандарти при състезателните прототипи. Машината се задвижва от доказания по това време 6-цилиндров боксерен двигател на Porsche, който в случая има работен обем от 2.65 литра и произвежда над 620 к.с., като точната стойност не е известна и зависи от съответните настройки за всяко състезание. Но не само мощността превърнала Porsche 956 в доминатор на пистите. Шасито и т.нар. граунд ефект били в основата на успехите на тази кола. Граунд ефектът е една от иновациите във Формула 1 по онова време, която впоследствие е забранена от FIA. Използвайки специален панел в долната част на шасито, инженерите успяват да създадат нечувани до този момент нива на аеродинамично притискане, което увеличава сцеплението и позволява развиването на по-висока скорост в завой. Първият болид от Формула 1 с тази технология е Lotus 79, който позволява на Марио Андрети да спечели шампионската титла през 1978 г.. Когато е представен през 1982 г., Porsche 956 е един от първите спортни автомобили, използващи граунд ефектът по подобен начин (преди него са Lola T600 и BMW M1/C). Именно тази технология прави 956 невероятно бърз на писта, но и много труден за каране на неравни и тесни трасета като “Нюрбургринг”. От видеото по-долу може да добиете представа какво е било да се кара такъв автомобил по онова време. Разказва съотборникът на Белоф - легендата в моторните спортове Дерек Бел: