fallback

Мъжки и женски автомобили?

Разбулването на една енигма

За да си купиш Шевролет Silverado, както биха предположили някои, освен че трябва да се бръкнеш 22 225 долара, трябва доказано да притежаваш и хромозом „Y“. Това е така, защото 93 % от купувачите на този автомобил са мъже. Практически 9/10 от тези тежки пикапи се управляват от силната част на човечеството, както наскоро доказаха маркетинговите експерти от AutoPacific, които са се специализирали в автомобилния бранш.С 8-цилиндровия си двигател, 353 к.с. и войнствен вид Chevrolet Silverado разтапя мъжките сърца.65 % от купувачите на новата VW костенурка са жени, но от немската компания отричат това да е направено нарочно. Женският вкус, както е добре известно, е малко по-рафиниран. Според AutoPacific, жените най-често купували модели на Honda, Saturn и VW. Но с какво ни помага всъщност информация от подобен род? Автомобилните компании, така или иначе, се стремят да не произвеждат автомобили, предназначени за единия или другия пол. И въпреки това не е лесно изцяло да отхвърлим твърдението, че някои коли просто си изглеждат, като да са предназначени специално за мъже или за жени.Към мъжките коли спадат да речем още Ford F-350 ( 93 % купувачи от силния пол) и Dodge Ram ( 89 %)В повечето случаи, за да се стигне до подобна ярко изявена диспропорция, това се дължи на комбинация от характерен дизайн и добра маркетингова стратегия, обясняват специалистите от AutoPacific.Тежките пикапи са предпочитани, защото техните пропорции са просто по големи и отговарят по-добре на мъжките нужди: дръжките на вратите са удобни и могат да се хващат дори с присъщите за някои мъжки професии ръкавици, седалките могат да се бутнат достатъчно назад, за да може по-обилната мъжка анатомия да се събере пред волана, а отзад можеш да качиш всички приятели от отбора по ръгби, заедно с пиячката, и да заминете за някой язовир.Докато мъжете предпочитат кадилаци, поршета, хамъри и пикапи, за жените може да се каже, че са фенки на Saturn, Honda, VW и Hyundai. На практика идеята за „женски“ автомобил отдавна вече не е актуална. „ Хората, които се опитаха да направят автомобил, насочен към женската аудитория се провалиха“, казва вице-президентът на AutoPacific Джим Хосик. „Жените може да купят „мъжка“ кола, но мъжете няма никога да купят „женски“ автомобил“.Най-известният опит за налагането на женски автомобил на пазара е Dodge LaFemme, произвеждан за кратко през 50-те години на отминалото столетие, който се предлага с тапицерия в розови тонове и върви в комплект с манто, портмоне и чадър в същия цвят. Въпреки, че е оборудван с мощен 218 к.с.V8-двигател той успява да се продаде само в 2500 екземпляра и производството му е спряно след едва две години. „Жените се чувстваха обидени от автомобила, а мъжете не биха го докоснали дори с бейзболна бухалка“, казва Хосик и допълва: „Ако не можеш да продадеш кола на момчетата, а след това не успяваш да продадеш колата на момичетата, пазарът ще ти се види доста малък“.
Тагове:
fallback
fallback
Последни