За намеренията на BMW да махне покрива на своя хибриден спортен модел i8, се знае отдавна. Концептуалният i8 Spyder бе представен още през пролетта на 2012 г. на автосалона в Пекин, а година по-късно ръководството на баварците даде „зелена светлина” на пускането на автомобила в серийното производство.Купето BMW i8 се появи на пазара в средата на 2014 г. и се очакваше роудстърът да излезе най-много година по-късно. Това обаче така и не се случи, а в началото на 2016 г. баварците решиха да „подгреят” публиката, като представиха безпилотния си концепт I Vision Future Interaction.Тогава бе обявено официално, че серийният роудстър ще излезе през 2018 г. и явно в BMW ще изпълнят това си обещание. Снимка на тестови прототип на автомобила се появи в изданието Motor1, като бяха разкрити и нови интересни подробности за него.Любопитното е, че от BMW не наричат открития си модел i8 Spyder, както се казваше концептът от 2012 г., а i8 Roadster. При излизането си на пазара машината няма да получи силовия агрегат на купето, а негова нова и по-мощна версия, която ще дебютира по-късно тази година.Очаква се мощността на хибридната система, в която влизат 1,5-литров бензинов двигател и електромотор eDrive да бъде увеличена с 15 к.с. и така да достигне 377 к.с. Капацитетът на батериите също ще нарасне – от 7,1 на 10 кВт/ч. Същият акумулатор се използва от BMW i8, която служи за кола на сигурността в шампионата Формула Е. От тази машина ще бъде взаимствано и окачването.Снимка: Motor1