fallback

Mazda продължава своя възходящ курс

От компанията съобщават за ръст на продажбите, оборота и печалбата

През първата половина на настоящата финансова година (април-септември т.г.) оборотът на фирмата се е повишил до 10,14 милиарда евро, което прави с 9 % повече, отколкото през същия период на миналата година. Основната причина за нарастналия оборот на компанията са добрите продажби на Mazda 3, появата на пазара на Mazda 2 и слабата японска йена. От април до септември 2007 Mazda е продала в световен мащаб 659 000 автомобила т.е. с 1% повече, отколкото през същия период на миналата година. Продадените в Европа автомобили на компанията са 153 000, което означава, че продажбите са останали на миналогодишните нива. Поради слабото търсене на японския пазар, продажбите там са паднали с 6 %, което прави 123 000 продадени автомобила. Все пак, поради добрите продажби на новата Mazda 2, която е известна в Япония под името Demio, компанията е съумяла да повиши пазарния си дял в страната на изгряващото слънце с 0,2 %. В момента Mazda държи 5 % от местния автомобилен пазар. Продажбите на северноамериканския пазар са се повишили със 7 %, което прави общо 213 000 продадени автомобила. На другите презокеански пазари: Австралия, Израел,Венецуела и Еквадор, продажбите на компанията са достигнали рекордни стойности. 129 000 продадени автомобила маркират при тях ръст от цели 18 %.Оперативната печалба се е повишила с 5 % до 447,3 милиона евро. Това се дължи най-вече на намалените разходи и на по-слабата японска йена. Нетната печалба на компанията се е повишила със 7 % и в момента е 178,1 милиона евро. За първи път през последните 15 години Mazda ще раздаде дивиденти на своите акционери: по три йени на акция.
Тагове:
fallback
fallback
Последни