fallback

Може ли GM да купи Fiat-Chrysler с парите от Opel?

Сливането на двата гиганта, отхвърлено преди години, сега внезапно придобива повече смисъл

Очакваната раздяла на General Motors с европейското му поделение Opel/Vauxhall може да разчисти терена за американския гигант да купи Fiat Chrysler, коментира Automotive News. Мери Бера (вляво) и Серджо Маркионе на среща с Доналд Тръмп. Преди две години Бера категорично отряза предложението на Маркионе за съюз. Променили ли са се нещата сега?За съюз между първата и третата най-голяма автомобилна компания в Америка се говори от няколко години, като най-активният пропагандатор на такъв ход е главният изпълнителен директор на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе. Преди две години колежката му от GM Мери Бера категорично отхвърли подобна вероятност. Днес обаче доста обстоятелства са се променили. Преди всичко, след като не намери купувач за тежко задлъжнялата си група, Маркионе се зае да я преструктурира и успя да намали дълговете близо тройно, до около 4.87 милиарда евро. Освен това той оптимизира разходите, оряза нерентабилните производства на седани в Северна Америка и заложи на по-доходните кросоувър модели и пикапи. Дъщерната марка Jeep, ограничена доскоро най-вече до северноамериканския континент, вече има глобално присъствие, произвежда се в Бразилия, Китай, Индия и Италия, и през миналата година бе марката с най-бързо растящ пазарен дял в ЕС. Напредъкът на Jeep в последните години е един от силните козове на FCAFiat също може да се окаже привлекателен за GM. След евентуалната раздяла с Opel италианците биха дали на гиганта от Детройт достъп до европейските пазари и относително добре развита дилърска мрежа. Преди две години GM ликвидира едва прохождащата мрежа на Chevrolet в Европа, за да не пречи на продажбите на Opel, и сега ще има нужда от друг плацдарм на Стария континент. В състава на Fiat e и Maserati, луксозен бранд с норма на печалба от 9.7% - нещо, с каквото в момента General Motors не разполага. Сливането на американските бизнеси на двете компании би им донесло и огромни ползи от спестени разходи. То обаче ще остави на улицата не само хиляди работници, но и много от дилърите.  

Тагове: fiat chrysler gm opel jeep maserati fca
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Тя автомобилната посредственост отдавна е събрана на едно място с централа Волфсбург Германия.
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    Автомобилен конгломерат труп, в замяна на една от най-обичаните и стари европейски марки. Да си ги взима тоя керемидения и да си ги дондурка всичките и Додж и фЕат и Жип.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Отивам на църква.Свещи паля, това да не се случи.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добре ще е, да. Автомобилната посредственост да се концентрира на едно място.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Може ли GM да купи Fiat-Chrysler с парите от Opel?"....да бе, даже ще им останат пари и за Ферари
  • #4
    112 ( преди 7 години )
    VW не могат да си позволят такава покупка. Теглиха 20 милярда кредит да плащат на хамериканците. От къде пари. Ползват една и съща платформа 10 години. Бедни мишки са в момента.
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    И накрая ще ги купи ФВ
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Опел става Пежо, ГМ и Фиат се сливат, и трите концерна на последък бълват скъпи и посредствени коли. От три да станат два си е добро решение.
  • #1
    Жалките фЕатаджии! ( преди 7 години )
    Ако не ги купят са умрели да 2 години!
fallback
Последни