fallback

Lamborghini няма да се откаже от атмосферния V12 двигател

Наследникът на Aventador няма да се предаде на турбокомпресорите, обещава Стефано Доменикали

В последните години турбокомпресорите се наложиха в автомобилната индустрия, която всячески се опитва да предложи по-мощни, но и по-малки и икономични двигатели. В резултат на това, дори екзотични марки като Ferrari и Aston Martin се предадоха под напъна на принудителното пълнене. Светлият им пример обаче няма да бъде последван от Lamborghini, поне ако съдим от думите на шефа на компанията – Стефано Доменикали.Пред австралийското автомобилно издание CarAdvice той казва, че наследникът на върховия модел Aventador ще бъде оборудван със „старомоден“ атмосферен двигател. Запитан дали новият автомобил ще има турбокомпресор, Доменикали отговаря: „Позицията ни в рамките на Volkswagen Group трябва да бъде различна спрямо останалите марки на концерна. Атмосферният V12 двигател е част от това различие.От изказването на шефа на Lamborghini става ясно още, че животът на атмосферния двигател няма да бъде никак къс. „Aventador има още 5 или 6 години пред себе си, а следващата платформа също ще бъде изградена около атмосферен V12 двигател,“ казва Доменикали.Съвсем очаквано, Доменикали аргументира решението си да запази атмосферния V12 мотор с емоционални подбуди. „Искаме да сме различни и да не следваме пътя на другите. В това отношение сме пуристи и най-големият приоритет за нас е да запазим усещането от атмосферния двигател.“ Снимка: Lamborghini

Тагове: lamborghini aventador
fallback
  • #10
    Русия ( преди 7 години )
    Правилно разсъждават от Ламборгини.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    вчера един приятел ме черпи, е астра-та му 1.7 турбодизел е направила 300хил километра. никви турбини не е сменял. карана само в БГ.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Атмосферките дърпат в целия работен диапазон, турбо дизелите - само в ниски до средни обороти, на високи издъхват. Дизелите дават усещането за ускорение заради големия въртящ момент на ниски обороти. Атмосферния бензин с повече коне е по-бърз, но ако искаш рязко ускорение трябва да върнеш 2-3 предавки. Едното е кола за удоволствие, другото е за трактористи.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Разликата между атмосферния и турбо двигателя е в това, че атмосферката има много по-дълъг живот. При турбото освен, че има турбина като консуматив имаме и по-високо износване на цилиндрите. Да някой ще кажат двигателя ще избута 300К км. ще сменя 3 турбини, но пък ще ги избия с по-нисък разход на гориво а след 300К км. ще си взема новия модел с турбо а стария в коша. И ще има право донякъде, но ако си купуваш такава кола, за да я настъпваш на писти нон стоп, турбо мотора няма да избута и 100К км
  • #6
    д-р Исня ( преди 7 години )
    Аз не разбирам и питам, с какво атмосферките са по-добри от турбото? Правя сравнение с турбо дизел и по-мощен атмосферен двигател.. Ми като натисна *** на Капата и се лепя за седалката, докато в една Мазда 147 коня 2008ма си викам - Оо това е по-мощно и като натисна до ламарината, трябва някой да ми каже, че ускоряваме иначе не разбирам!
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    по белия свят не е като в Бг - там според обявения доход се смятат годишните данъци на колите. в някой страни една кола с 25л разход може да има няколко хиляди евро еко-данък. дори за скъпа кола не е малко, а бъдеще тоя данък ще расте има вероятност много да расте, когато повечето коли станат хибриди с по 4-5 на 100 разход
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Фолцваген няма да се откаже. Ламборгини - от него е останала само емблемата
  • #3
    Шеф ( преди 7 години )
    Между реален и деклариран разход на гориво има огромна разлика. А ти чувал ли си собственик на Ферари или Ламборгини да се хвали колко икономична колица си е взел. Това са коли за каране, колекциониране и за носене на стойност и визуална наслада, а не в тях да броиш последните си стотинки до следващата заплата. А пък да спреш на бензиностанция в такова Ламбо и да кажеш сипи за 10 лева газ нещо не върви.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    тоя доменикали за нищо не става - пое перфектен отбор от Жан Тод и до никъде не го докара. сега тъпия жабар ще оправя Ламбо. мале мила
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    сложете си пак 6.5 литра V12, през това време Ферари ще сложи пак V12, но със само 4,5 литра и турбо - с повече мощност и въртящ момент и пак ще върти до 8000об/м. И ще се сетите че сте се объркали - защото те ще декларират минимален разход 12л, а това Ламбо под 25 не пада.
fallback
Последни