Седанът е едно от най-старите и класически разбирания за автомобил. Този тип купе има два реда седалки, четири врати, отделен багажник и предно разположен двигател. Имало ги е преди 100 години, има ги и днес, което очевидно означава, че има защо. През годините обаче, както много добре знаем, компаниите решават да експериментират и да покажат нещо ново, надявайки се да успеят да наложат на пазара своето виждане за това как трябва да изглежда един автомобил.
Точно заради това, в близкото минало доста инженери са си задали въпроса: няма ли да е по-добре двигателят да е отзад, а багажникът отпред? Подобна философия не е изобщо изненадваща и най-вероятно всеки от нас може да изброи много модели със задно разположен двигател. Общото между тях обаче е, че са или спортни или имат две врати. А има ли седани със задно разположен двигател? Има. По-долу са 6-те най-интересни от тях.
-
#10
До doctors:Въпроса с красотата и чара, винаги е бил спорен (На вкус и цветь, товарищь нет) И аз мисля като вас, но всъщност говорим за едни сравнителнително ненадеждни автомобили, почти лишени от всякакъв комфорт и удобство (нямам предвид електронните системи) и с много по ниско КПД от автомобилите на 90-те (пика на автомобилостроенето, по мнение) при които оптимално се пресичат както нивата на безопасност, така и надеждността и достъпното сервизно обслужване
-
#9
"Преди 10 години имах възможността да карам Шкода 1000мб като тази на снимката, невероятен автомобил!!!"Навремето имахме такава, някъде около 80та година. При 90-100 км/ч ставаше направо неуправляема, поради леката предница. 2-3 щайги с компоти оправяха нещата :):).
-
#8
Ей, Аутомедия къде забравихте нашето производство - Булгаррено 8 и Булгаррено 10 (Рено 8 и 10). Ами фолксвагените 1500, 1600, костенурките - всички преди Голф 1 са със заден двигател!
-
#7
Както винаги най-голямата грозотия е от ВАГ! От край време държат тази тенденция.
-
#6
Аз лично съжалявам много, че Tatra като производител на леки автомобили изчезна. Много интересна компания със сериозен принос към автоисторията. Дори без да броим машината на Ледвинка, която Порше открадна, за да направи бийтъл
-
#5
Отново се изложихте. Шкода 100МБ почва да се произвежда през 1964- и не е предшественик на Октавия... Октавия се произвежда от 1959...А ако имате предвид предшественик на новата октавия,която се произвежда от 1996-а , то това е още по-голяма глупост понеже и двете коли имат двигател с вътрешно горене и по четири колела, но приликите свършват дотам... Абе хора, защо не ме вземете на работа ?!? Все някак ще ви сместя в графика си.
-
#4
Да не говорим колко забавна може да бъде една такава Шкода ако умееш да караш - имам един луд приятел който преди доста години имаше 120-ка. Как се пързаляше това нещо при добро желание от негова страна. С един 1,8 мотор 100 кончета щеше да си е направо мини Порше :)
-
#3
Преди 10 години имах възможността да карам Шкода 1000мб като тази на снимката, невероятен автомобил!!! Хромирани лайсни, кожен салон, пепелници на задните врати, стегнат лост на скоростите.... любов :) Интересно е, че зареждането с бензина става през отварящата се от вътре, емблема на калника, стилно и елегантно, без капачки, ключове и въртене
-
#2
Прав сте. Обяснението е в по- строгите изисквания към безопасността на автомобилите. Пред 60-те години на практика е нямало никакви изисквания, поради което дизайнерите са се ръководели единствено от собственото си въображение. Поради това никога вече няма да има толкова красиви автомобили. :-)
-
#1
Не съм ретро фен,обаче според мен старите автомобили имат страхотен чар.Дирекна връзка с пътя,по-добра видимост.Докато в новите коли сякаш си изолиран от пътя,обграден от високи странични части с малки прозорци.И колкото диоди,спойлери и др.да сложат красотата я има,но не и чара