fallback

Завръща ли се Alfa Romeo във Формула 1?

Появата на поддържащ отбор на Ferrari ще бъде от изключително значение за Скудерия, твърди Маркионе

Президентът на Ferrari – Серджо Маркионе - коментира, че хипотетичното завръщане на Alfa Romeo във Формула 1, може да провокира появата на нови италиански пилоти в най-престижния пистов шампионат. Припомняме, че нито един италианец не е стартирал в надпревара от Формула 1 от Гран при на Бразилия през 2011 г., когато бе последното състезание на Ярно Трули и Витантонио Лиуци. 
Означава ли това, че можем да очаква завръщането на Alfa Romeo във Формула 1? Все още е рано да се каже, но дори това, че Маркионе допуска това да се случи, е позитивен сигнал в тази посока.
Наскоро стана ясно, че Ferrari са назначили младата надежда от GP2 – Антонио Джовинаци – за трети пилот за сезон 2017. 
„Евентуална кампания на Alfa Romeo във Формула 1 може да бъде чудесен начин за развиване на млади италиански пилоти,“ коментира Маркионе пред италианската преса. „Най-добрият от тях, Джовинаци, вече е при нас, но има много други като него, които се мъчат да си намерят място под слънцето. Alfa Romeo би могла да им предложи именно такова място във Формула 1.“ 
Маркионе, който е един от поддръжниците на идеята Alfa Romeo да влезе във Формула 1 със заводски отбор, подкрепен от Ferrari, признава, че проектът трябва да почака, докато италианската компания завърши няколко ключови серийни проекта. 
„Нишата за Alfa Romeo съществува – това е проект, който трябва да намери място в каквато и да е форма,“ коментира той. 
„С Матиа Биното и Маурицио Аривабене обсъждахме възможните начини, по които Alfa Romeo може да си сътрудничи с Ferrari. Проблемът е, че тепърва компанията пусна на пазара два ключови модела – Giulia и Stelvio – на които им е нужно време, за да се докажат на пазара и да донесат нужните пари. 
Така или иначе, в изказването си Маркионе подчертава дебело, че пристигането на Джовинаци в Скудерия няма да бъде използвано за упражняването на натиск върху титулярните пилоти Себастиан Фетел и Кими Райконен. 
Шефът на Ferrari уточнява, че политиката на състезателния отбор на компанията не е аналогична с тази на Red Bull, които държат като резерва много пилоти и променят състава на основния си отбор в средата на сезона.
 
„Няма да се опитваме да повторим стореното от Хелмут Марко с Верстапен в отбора на Red Bull,” разяснява Маркионе пред медиите. „Това е уникален случай и ние не може да го репликираме. Харесваме Джовинаци, защото е чудесен пилот. Скудерия трябва да има група от млади пилоти, които са готови за Формула 1. Най-малкото не знаем дали Кими ще продължи кариерата си след края на следващия сезон.“ 

„Себастиан, от друга страна, ще трябва да почувства колата по-добре. Той трябва да има добра връзка с новата ни машина през 2017 г. Дължим му много и искаме да му осигурим техника, която той заслужава.“ Снимки: Alfa Romeo

Тагове: alfa romeo ferrari f1
fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    поне ваг се спасиха след покупката, двигателите и технологиите на дачия ще ги спасят от закриването им!!!
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дачия няма да влизат във Ф1 понеже трябва да наливат много кеш да изправят ваг на крака след като ги купиха!
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    За Дачия не е сигурно, мой човек.
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Разбрах, че и Дачия готвят машина за Ф1 на базата на Логан. Te първи няма да станат, но в тройката ще влязат.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    Да влязат Алфа. Ще стоят повече в бокса, муха ха ха
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Както каза Бърни Екълстан преди дни.....-"Във фолмула1, са влизали, и излизали много отбори, Мерцедес,Тойота, БМВ, Форд, но Ферари-Ферари е Формула 1 !!!!
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    СТРАХОТНА НОВИНА !!!!До като събера пари за Brerra, ще разровя гаража, за да си закача плаката на Alfa Romeo 75 !!!
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    @КМ, мнжго си "остър"!Хал хабер си нямаш.Жалко за страхотната статия !
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мерцедес нямат подържащ отбор, а Уилямс и Макларън правят само шасита.
  • #1
    КМ ( преди 7 години )
    Ами Мерцедес имат поддържащ отбор,Редбул имат поддържащ отбор,нормално е третият голям *** също да има втори отбор.Въпросът е чисто финансов,и как издръжката на втори отбор ще се отрази на концерна като цяло,защото не са малко парите.Още повече ако идеята е просто да се обучават и интегрират италиански пилоти.Уилямс и Макларън примерно не могат да си позволят подобен лукс като поддържащ отбор.
fallback
Последни