fallback

Фиат 500 – урок по италиански

По италиански романтично: новото фиатче изпълнява всички предпоставки, за да продължи историята на един голям успех.

От днес започват продажбите на големите европейски пазари.Що се отнася до двигателя, новият Фиат 500 има пред себе си труден избор. Предлагат се три различни варианта: два бензинови и един дизелов с параметри в диапазона между 51 kW/69 к.с. и 74 kW/100 к.с. Цените на различните разновидности започват от 10 500 евро.Новото фиатче не се задоволява със скромната кубатура на предшественика си. Вместо анахроничните 500 куб.см. и 13 к.с., сега дори най-минималните показатели са 1200 куб.см., 51 kW и 69 к.с. За тежащия един тон дребосък и базовият двигател е добър, но още по-добре ще е, ако е оборудван с 1,3-литровия дизелов двигател с 55 kW/75 к.с. и 145 Nm максимален въртящ момент. Подсиленият с турбо 1,4-литров, бензинов двигател е с по-малък въртящ момент (131 Nm), но с неговите 74 kW и 100 к.с. може да събуди вашите състезателни наклонности тогава, когато най-малко очаквате. Официално оповестените максимални скорости са 160 км/ч и 182 км/ч за двата бензинови модела и 165 км/ч за дизела. Разходът на гориво по официални данни е 5,1 л./100 км. за базовия 1,2-литров, бензинов мотор; за турбобензиновия двигател е 6,3 л./100 км, а дизелът харчи 4,2 л./100 км. дизелово гориво.При всички положения в сравнение с родственика от далечната 1957 г., новото италианско фиатче разполага с доста по-голямо вътрешно пространство. Всъщност под ретро изглеждащата ламаринена премяна се крие по-скоро Fiat Panda отколкото Fiat 500. Това се вижда ясно, защото агрегатът вече не се намира отзад, а е преместен в предната част на автомобила. Отзад се намира багажникът, който, когато са спуснати задните седалки нараства по обем почти четири пъти. Нормалновисоките пътници не докосват с глава покрива на автомобила, в случай че седят отпред. Отзад положението обаче е по-различно. Задната седалка на фиатчето определено би понесла и малко повече комфорт. Произвежданият в полския завод „Тихи“ най-малък представител на семейство Фиат определено е спечелил от техническия прогрес в автомобилния бранш през последните години. За това свидетелстват седемте въздушни възглавници, централното заключване, CD -радиото и електрическото настройване на външните огледала. ESP също може да се получи, но е стандарт само при по-големия бензинов модел. Все пак дори и без ESP, добрите амортисьори на Фиат 500 ще ви помогнат да се справите с повечето трудности.Всичко това заедно с трите варианта на вътрешното обзавеждане: "Pop","Sport" и "Lounge" превръща Фиат 500 в един много добър представител на своя клас.
Тагове:
fallback
fallback
Последни