Говори се, че през следващата година състезанията от Формула 1 ще станат по-вълнуващи. Чували сме го и преди, но този път имаме основание да вярваме. Причината за това е поредна смяна на правилата, която Международната автомобилна федерация FIA ще приеме през сезон 2017.
Турбо V6 двигателят ще продължи да бъде използван от отборите, но колите вече ще разполагат с по-добра аеродинамика, която ще генерира повече аеродинамично притискане. Това означава повече сцепление, което от своя страна ще гарантира, че колите ще станат по-бързи.
През следващата година по пистите на най-престижния шампионат ще се движат болиди с по-дълъг нос и по-широко предно крило. Аеродинамичните елементи зад предните колела също ще са значително по-големи, а радиаторните кутии ще бъдат изнесени настрани с цели 20 сантиметра.
В задната част на колата ще има ново задно крило, което ще бъде по-ниско и по-широко от сегашните, а дифузьорът под него ще порасне с 5 см във височина и също толкова в широчина.
Колкото до гумите, те ще са по-широки съответно с 6 см отпред и с близо 8 см отзад.
Едва ли има някой, който не би се съгласил, че новите размери ще направят колите от Формула 1 по-впечатляващи и красиви. Най-важното е обаче, че промените по дизайна ще смъкнат цели 5 секунди от времената за обиколка, което означава, че ни очаква много по-вълнуващ сезон.
Единственият проблем може да дойде от това, че с промените в аеродинамиката, изпреварванията ще станат по-трудни, тъй като атакуващият автомобил ще е в по-неизгодна позиция, въпреки че ще използва системата DRS. Това се дължи на по-силното влияние, което ще има колата отпред върху стабилността на задния автомобил.
Затова и от ФИА държат толкова строго на новото правило, забраняващо смяна на посоката на движение в зоните за спиране, така пилотът, който се отбранява ще може да избене само една траектория и да позволи повече възможности за атака на съперника си.