fallback

BMW призна за провал на карбоновата революция

Баварците отлагат масовото използване на скъпия материал в моделите си

Намеренията на BMW да използва евтин карбон в своите масови модели се отлагат за неопределен период, но в компанията не губят надежда, че един ден това все пак ще се случи. Това съобщава агенция Reuters, която се позовава на свой източник в баварския концерн.Преди 3 години BMW показа електромобила i3, в чиято конструкция (на първата снимка) е заложено голямо количество карбон. Досега този материал бе използван само за суперколи, но сега за първи път се внедрява в шасито на малък градски хечбек. Разработката на евтиния карбон струваше повече от 2 млрд. евро на баварците и в концерна бяха оптимисти, че до няколко години той ще може да бъде използван и при останалите техни модели. Твърдеше се, че новата модулна платформа CLAR, която дебютира при последната генерация на 7-Series, ще бъде щедро снабдена с карбон. Същото шаси се използва и за новия 5-Series, както и за бъдещия 3-Series, което трябваше да даде огромно предимство на производителя от Мюнхен.Предварителните планове обаче не бяха изпълнени и още преди дебютира на BMW 7-Series (G11/G12) се оказа, че наличието на карбон при CLAR (на втората снимка) е много по-малко, отколкото при i3. Ако при електромобила от този материал бяха направени структурни елементи, при „седмицата” той бе използван единствено за подсилване, докато носещата конструкция бе изработена изцяло от метални сплави.Дебютиралият по-рано през този месец 5-Series на свой ред се оказа напълно лишен от карбонови детайли, което породи много въпроси, на които BMW трябваше да отговаря. Оказа се, че новият „евтин” карбон всъщност не е толкова евтин и по тази причина ръководството на баварците се е насочило съм традиционни методи за намаляване на теглото като алуминиеви сплави и вискоякостна стомана.„Това съвсем не означава, че се отказваме от използването на карбон – дори напротив, ще увеличим изследванията ни в това направление и очаквам съвсем скоро да имаме конкретни резултати”, коментира Оливер Ципзе, който отговаря за производството на моделите на BMW.Според данни на Reuters дори използването на новия вид карбон, който представлява комбинация от въглеродни нишки и неструктуриран армиращ материал, излиза около 16 пъти по-скъпо от стандартна стомана. Затова и в BMW са принудени да продават своя i3 на по-висока цена, което се отразява на търсенето. Статистиката сочи, че за първите 9 месеца на годината в САЩ продажбите на електромобила са се увеличи с 16,1%, но тези на BMW i3 са паднали с 27%. Това може да доведе и до спиране на модела, тъй като той носи сериозни загуби на концерна.Снимки: BMW

Тагове:
fallback
  • #15
    BMW BG ( преди 3 години )
    Видите ли BMW i3, имайте предвид, че е един век напред технологично спрямо всички други коли: клетка за сигурност на пътниците от карбон, външни панели от карбонов композит (CFRP), истинско шаси от алуминий, в което шаси са батерията (в пода=нисък център на тежестта) и мотора (разположен отзад) и за което шаси е захванато окачването. Имаме 2 багажника като при Тесла. Практически неръждаема кола със 170 коня на задно /186 при i3s. Със спорт пакет или при версия i3s, гумите стават 195 R20
  • #14
    Немци ( преди 3 години )
    Поредния провал на затъващата немска автоиндустрия и чао на немските варели след 10 години дори немците няма да купуват технологично недомислени немски варели.
  • #13
    fermera ( преди 8 години )
    Изполването на карбон има перспективи при автомобилите с горивни клетки.Резервоарите за водород могат да бъдат изграждани или усилвани с карбон,а също да бъдат и част от носещата конструкция.Лично аз смятам че в бъдеща селскостопанските мшини ще се задвижват от горивни клетки тъй като фермерите можем сами да си произвеждаме водород от възобновяеми източници.
  • #12
    БМВ и3 ( преди 8 години )
    Преди две години го покарах из Милано - не знаех, че има толкова карбон, но тогава бях удивен как леко върви и усещането за нисък център на тежестта е уникално при бързи изпреварвания и резки завои, за иначе непропорционално високата колица. Дано навлизат повече такива материали в масовката. Ще е добре. Не съм фен на БМВ - карам Мерцедес, а преди това Лексус, но което е хубаво е хубаво.
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Е, какво толкова, пукнал се е поредния немски пропаганден балон. Също като партенката за чисти дизели, безсмилените хибриди и какво ли още не. Къде тук е новината?
  • #10
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Преди година BMW беше обявена за най-скъпият автомобилен бранд"Ха-ха, ко рьечи? Това в коя паралелна вселена е? Откакто има класация за брандове, Тойота ги оглавява. По пазарна капитализация пък да не говорим колко е по-напред от подобни въздухарки брандове като БМВ, Мерцедес или Фолцваген.
  • #9
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нидей ривахти бе клоуни клозетните ви немски фирмички все повече ще свалят обемите и все по-големи малолитражки ще правят!Това е процесът е необратим!Все още с подкупи си спасяват положението ама вече парите ще им трябват на новите германци от Сирия ауфвидерзеен германофилчета!Канцерогенните каруци са аут освен в Китай ама то и за тва там въздуха е кофти и китайците масово емигрират китайските ресторанти станаха повече от дщнерджииниците защо ли?
  • #8
    Wow ( преди 8 години )
    Абе ей смешници. Земете се осведомете малко. Преди година BMW беше обявена за най-скъпият автомобилен бранд, не като продажби ами като активи(при това беше 2x тези на Бенц - факт). Всяка година оглавява сегмента си, за какви глупости говорите. За вашите джапанки и там незнам си какви други измислени марки си говорете тия глупости!
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    Карбона няма приложение при масовите автомобили. Това е ясно на всеки инженер. Производството му е бавно, скъпо и неефективно. Освен това не може да се рециклира. Най добрия материал за автомобили си остава алуминия! Има го в почти неограничени количества. (може да се произвежда по химичен път) Обработва се лесно и бързо(топи се при ниска температура). Има ниско тегло и относително добра здравина. Подлежи на пълно рециклиране. Другата добра алтернатива (за бъдещето) са био пластмасите.
  • #6
    Колчо ( преди 8 години )
    Какъв *** трябва да си за да наричаш БМВ жалка фирмичка..мале пусти лекарства спряха да действат.
fallback
Последни