Намеренията на BMW да използва евтин карбон в своите масови модели се отлагат за неопределен период, но в компанията не губят надежда, че един ден това все пак ще се случи. Това съобщава агенция Reuters, която се позовава на свой източник в баварския концерн.Преди 3 години BMW показа електромобила i3, в чиято конструкция (на първата снимка) е заложено голямо количество карбон. Досега този материал бе използван само за суперколи, но сега за първи път се внедрява в шасито на малък градски хечбек. Разработката на евтиния карбон струваше повече от 2 млрд. евро на баварците и в концерна бяха оптимисти, че до няколко години той ще може да бъде използван и при останалите техни модели. Твърдеше се, че новата модулна платформа CLAR, която дебютира при последната генерация на 7-Series, ще бъде щедро снабдена с карбон. Същото шаси се използва и за новия 5-Series, както и за бъдещия 3-Series, което трябваше да даде огромно предимство на производителя от Мюнхен.Предварителните планове обаче не бяха изпълнени и още преди дебютира на BMW 7-Series (G11/G12) се оказа, че наличието на карбон при CLAR (на втората снимка) е много по-малко, отколкото при i3. Ако при електромобила от този материал бяха направени структурни елементи, при „седмицата” той бе използван единствено за подсилване, докато носещата конструкция бе изработена изцяло от метални сплави.Дебютиралият по-рано през този месец 5-Series на свой ред се оказа напълно лишен от карбонови детайли, което породи много въпроси, на които BMW трябваше да отговаря. Оказа се, че новият „евтин” карбон всъщност не е толкова евтин и по тази причина ръководството на баварците се е насочило съм традиционни методи за намаляване на теглото като алуминиеви сплави и вискоякостна стомана.„Това съвсем не означава, че се отказваме от използването на карбон – дори напротив, ще увеличим изследванията ни в това направление и очаквам съвсем скоро да имаме конкретни резултати”, коментира Оливер Ципзе, който отговаря за производството на моделите на BMW.Според данни на Reuters дори използването на новия вид карбон, който представлява комбинация от въглеродни нишки и неструктуриран армиращ материал, излиза около 16 пъти по-скъпо от стандартна стомана. Затова и в BMW са принудени да продават своя i3 на по-висока цена, което се отразява на търсенето. Статистиката сочи, че за първите 9 месеца на годината в САЩ продажбите на електромобила са се увеличи с 16,1%, но тези на BMW i3 са паднали с 27%. Това може да доведе и до спиране на модела, тъй като той носи сериозни загуби на концерна.Снимки: BMW