fallback

Ето до какво водят случайните връзки

Aston Martin и Toyota, VW и Chrysler, Fiat и Mazda - няколко от най-неочакваните флиртове в автомобилната история

Голяма част от съвременните марки се олицетворят с определени модели. Някои от тях обаче имат в гамата си автомобили, които са обсолютно нетипични за тях. Те са плод от временната им връзка с други компании. Някои се оказват успешни, а други не толкова. Ето някои от тях.Acura SLX (1996-1999 г.)Да, това не е фотошоп – в гамата на луксозната марка Acura има и по-суров модел. Той се появява в средата на 90-те години на миналия век, когато в компанията осъзнават все по-нарастващата популярност на кросовърите. И решават да отхапат късче от пазара в този сегмент. Само че не са готови да направят свой собствен всъдеход и се обръщат към марка, която вече разполага с такъв.Така на бял свят се появява Acura SLX – типичен плод на бейджинженеринга, при който на един готов автомобил се поставя емблемата на нов модел. В случая с Acura под обозначението SLX стои второто поколение на Isuzu Trooper. Разликата е в емблемата и в решетката на радиатора. Моделът се продава само в САЩ, където се предлага с бензинови V6 мотори с обем 3,2 и 3,6 литра, комбинирани с автоматична скоростна кутия. Моделът обаче се оказва провал и е направен на пух и прах от медиите в Щатите.Aston Martin Cygnet (2011-2013 г.)Понякога производителите пускат такива модели, от които дори на най-верните им фенове им увисва ченето. Нещо такова се случва през 2011 г., когато Aston Martin започва да продава двувратката Cygnet. Първоначално не става ясно защо на реномиран производител на спортни коли му е нужна да прави градска малолитражка, която всъщност представлява изцяло повторение на Toyota iQ!Да, има разлика в някои елементи по каросерията, освен това Cygnet е снабден с оригинални джанти, по-богато оборудване на салона и нова гама цветове. Моторът обаче остава без изменения – 1,3-литров бензинов с 97 к.с. Проблемът е, че Cygnet струва поне 3 пъти повече от Toyota iQ. Всъщност пускането на подобен автомобил от Aston Martin е продиктувано изцяло от прагматични съображение. Властите в ЕС искат от производителите да намалят средните нива на вредни емисии при своите модели и целта на Cygnet е да компенсира резултатите на мощните спортни коли на марката. Моделът е спрян само 2 години по-късно, като продава едва 1000 от общо планираните 4000 бройки.Fiat 124 Spider (2015-досега)Появата в гамата на Fiat на изящния роудстър 124 Spider бе изненада за мнозина, тъй като хората свикнаха компанията да прави малолитражки, бюджетни модели, кросовъри и товарни автомобили. Италианците обаче решиха да въстановят историческия 124 Sport Spider, произвеждан през периода 1966-1985 г. За да не губят време и пари, те просто сключиха споразумение с Mazda.В случая обаче разликите не са само в емблемата. Да – платформата, предното стъкло, салонът и свалящия се покрив са взети направо от Mazda MX-5. Двата модела дори се произвеждат в един и същи завод в Хирошима. Панелите за каросерията обаче са различни, както и двигателите. Моделът на Mazda се предлага с атмосферни мотори с обем 1,5 и 2,0 литра, докато италианската машина разчита на 1,4-литров турбоагрегат със 140 к.с. А спортното подразделение на Fiat – Abarth, успя да направи от тази кола рали-версия с 300 к.с.Pontiac Vibe (2002-2009 г.)Този нетипичен за американската марка модел се появи в началото на века, като е разработен с помощта на Toyota. Така че Pontiac Vibe си има „брат”, който се казва Toyota Matrix. Впрочем японският модел успя значително да надживее своя раднина, като се произвеждаше до 2014 г.Цялата механична част, платформата и двигателите на Vibe с обем 1,8 литра са дело на Toyota, но пък има разлики в дизайна. Освен това автомобилът на Pontiac се предлага със система за задвижване на четирите колела, а също така и в спортна версия GT. За жалост, Vibe се оказва един от последните модели на Pontiac, която приключи своя жизнен път през 2010 г.Volkswagen Routan (2008-2012 г.)В опитите си да превземе пазара в Америка немците от Volkswagen напълно логично се опитват да заемат всички ниши, в това число и сегмента на много популярните семейни ванове. Европейският Sharan е твърде малък и със слаби мотори, затова се оказва неподходящ. В крайна сметка германците се разбират с Chrysler и се появява 7-местният Volkswagen Routan, който представлява копие на Chrysler Town & Country (това е и Dodge Grand Caravan).Двигателите и скоростните кутии са изцяло подчинени на американския пазар – никакви дизели и механични скоростни кутии. Предлагат се само бензинови V6 с обем 3,6, 3,8 и 4,0 литра, които се комбинират с 6-степенна автоматична трансмисия. Единствено окачването и кормилната уредба са настроени по европйски стандарти. Volkswagen Routan се продава в продължение на няколко години в САЩ, Канада и Мексико, но като цяло резултатите му са слаби. На всичко отгоре той е по-скъп от Town & Country, като базовото му оборудване е много по-бедно от това на американския модел.Снимки: Производителите   

Тагове: aston martin volkswagen
fallback
  • #1
    112 ( преди 7 години )
    Тоя Реотан да не е албански.
fallback
Последни