fallback

Всъдеходи с V12 двигател - защо пък не?

Ето кои са най-впечатляващите модели с големи мотори

При суперколите и седаните наличието на V12 двигател се приема за нещо нормално. Има обаче също така кросовъри и всъдеходни с такива мотори, като те в никакъв случай не могат да бъдат наречени масови. Ето и най-впечатляващите от тях.Bentley BentaygaПоказаният през миналата година Bentayga се цели в титлата „най-бърз кросовър на планетата”. Основна помощ за това оказва новата версия на 6,0-литровия туин-турбо мотор с 12 цилиндъра, мощност 600 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Той се съчетава с 8-степенна автоматична трансмисия, предаваща тягата към четирите колела. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и максимална скорост от 301 км/ч. Това съвсем не е лошо за автомобил с тегло от 2,5 тона.Mercedes-AMG G65 Mercedes е един от малкото производители, които продължават да залагат на 12-цилиндрови двигатели. А неговото подразделение AMG има собствени такива. Един от тях е 6,0-литров V12, който е по-впечатляващ от този на Bentayga. Създаденият от инженерите от Афалтербах агрегат развива 621 к.с. и 1001 Нм, като се поставя на роудстъра SL и на различни версии на S-Class.Преди няколко години този мотор бе поставен и на „кубчето”, чието тегло е 2835 кг. Въпреки това ускорението на всъдехода е впечатляващо – от 0 до 100 км/ч той достига за 5,2 секунди. Максималната скорост на автомобила е ограничена по електронен път, така че няма яснота колко точно ще може да развие той в тази си версия.Volkswagen Touareg W125,0-литровият V10 TDI не е най-откаченият двигател, поставян на първото поколение на Volkswagen Touareg. Германският модел разполага и с W12, произвеждан през периода 2005-2010 г. Агрегатът развива 450 к.с. и 600 Нм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 кч/ч за 5,9 секунди. Първоначално тази версия излиза в ограничен тираж, но заради огромното търсене – най-вече в Близкия Изток, където никой не се интересува от цената на бензина, са произведени доста бройки от модификацията.Audi Q7 6.0 TDIAudi има различно виждане за кросовърите и 12-цилиндровите мотори. Техният модел е построен на същата платформа, която ползва и Touareg, и използва двигател с обем 6,0 литра. Той обаче не е бензинов, а дизелов, като развива 500 к.с. и 1001 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди. Моторът е толкова впечатляващ, че в Audi смятат да го поставят и на суперколата си R8, но в крайна сметка се отказват от тази идея. Lamborghini LM002 Очакваният с огромен интерес кросовър на марката с името Urus ще получи туин-турбо V8 двигател, но неговият далечен предшественик разполагаше с V12 от модела Countach. Този всъдеход носеше името LM002, но бе известен повече като Rambo Lambo. Мощността на мотора е 444 к.с., а въртящият момент е снижен до 499 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди, а максималната скорост е 190 км/ч. От модела са произведени 328 бройки през периода 1986-1993 г.BMW X5 LMВсъщност BMW един от производителите, които също се заиграват с идеята за поставяне на 12-цилиндров двигател в кросовър, но така и не я реализират напълно. Моторът с мощност 700 к.с. е взет от прототипа V12 LMR, който печели „24 часа на Льо Ман” и е поставен на единствения по рода си X5 LM. Прототипът има една-единствена цел – да постигне най-добро време на Северната дъга на „Нюрбургринг”. Тя е постигната, като постижението от 7 минути и 50 секунди за обиколка е непосилно за нито един друг кросовър.Rolls-Royce CullinanПървият кросовър на Rolls-Royce все още е в процес на разработка, но неговото излизане на пазара е официално потвърдено. Очаква се най-скъпият всъдеход в света да бъде и един от най-мощните, като за целта ще получи 6,6-литров туин-турбо V12 двигател. Той се поставя на моделите Ghost, Wraith и Dawn. Появата на Cullinan вероятно ще принуди и Mercedes да предложи на пазара своя бъдещ Maybach GLS също с V12 мотор.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 8 години )
    Няма лошо,че е участвал в разработка на автомобилна компания.Значи имало още кадърни българи,не сме останали само робите.Ама ако имаше парите за Бентли дали щеше така да разсъждава?Винаги ми е било интересно,как би разсъждавал човек,който получава възможност да живее по-добре и дали ще му се промени мирогледа с по-добрите условия.Та едва ли щеше да му пука на Декана ви за мнението на някакви ***,ако можеше да има Бентли.
  • #14
    Знаещ ( преди 8 години )
    "Декана на факултет МТФ на Ту-София на..." до къде я докарахме да цитираме накакви декани теоретици, в жалка България. В коя автомобилна разработка е участвалтози декан...... Участвал е в разработката на EGR клапана на последното поколение дизелови ДВГ на Мерцедес.Участвал е и в разработката на семейство мотокари за английска фирма.Някакви други въпроси?
  • #13
    Анонимен ( преди 8 години )
    При всички случай е допринесъл много повече от теб. Човекът е учил и се е издигнал до поста декан в най-престижния технически университет в България, а ти си просто един дървен философ. При всички случай този човек има специализации в чужбина, ходи на международни срещи и симпозиуми и знае много.
  • #12
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Декана на факултет МТФ на Ту-София на..." до къде я докарахме да цитираме накакви декани теоретици, в жалка България. В коя автомобилна разработка е участвалтози декан и какво точно е доринесъл за световното автомобилостроене, че коментира такива фирми с огромен опит, ресурси и традиции в автомобилостроенето?
  • #11
    ... ( преди 8 години )
    Еми тези загрижени хора няма да променят света само с автомобилите защото не са само там проблемите гений а ти как прецени за какво имам възможности. А това си е самата истина ***. Защо никой не изчисти петното от *** в океана или защо не спреш да ядеш риба защото има видове които са на прага от изчезването и най-големия враг на морските видове са азиатците. Та гений такъв не ми говори кой какво ще спасява като си купи кола на ток за която за да се направи пак се използва гориво.
  • #10
    Анонимен ( преди 8 години )
    Първо тези сувове с правят с рекламна цел , която показва възможностите на компанията , хората купуващи масовите модели се асоциират с тези модели. Второ притежанието им показва мястото на собственика в йерархията (директор)..на трето място идва удоволствието от шофирането на сува , който няма нищо общо с останалите конфигурации от модела , окачване , спирачки , ускорение , материали , шумоизолация.Примерно 12-цил. двигател на Q7 е много компактен като размер и не тежи толкова на предницата
  • #9
    до: ... ( преди 8 години )
    А ти, като нямаш възможност не за Приус, а дори и за нова Дачия, защо се обаждаш и си решил да даваш акъл без да го имаш?А колкото до Приус сигурен ли си? Погледни, колко богати хора имат и карат Приус. Дали същите тези не могат да си позволят недоразуменията за избиване на комплекси от статията? Представи си, че има и хора, които са загрижени за света и които имат много пари! Да, зная, че едва ли можеш да го осъзнаеш и разбереш.Около теб си заобиколен с комплексари,които се фукат с коли и вещи
  • #8
    ... ( преди 8 години )
    Тези коли се правят за хора с много пари и се съмнявам целта им да хора които искат и имат възможност само за Тойота приус.
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз пък карам Nissan Patrol.Доста голям и мачовски автомобил.На размери е по-голям от вдички джипове горе.И е истински офроуд автомобил.
  • #6
    Знаещ ( преди 8 години )
    Както каза декана на факултет МТФ на Ту-София на една от лекциите си по компютърно проектиране: Бентли ще си купи този, който има пари.Този който разбира от автомобили ще го подмине.Сега чакам Германопитека СОЦвагенист да обясни какъв *** е човека част от проектантския екип на една фирма спечелила дело срещу BOSCH в Германия.
fallback
Последни