fallback

BBR изцеди 225 "атмосферни коня" от Mazda MX-5

Доработката на тунерите не включва поставянето на турбо

Mazda MX-5 се превърна в икона не заради високата си мощност. Редица собственици на модела обаче търсят именно това, доверявайки се на услугите на тунинг компаниите. Сега любителите на конските сили могат да се възползват от още един такъв пакет. Той е дело на BBR и определено заслужава внимание. Една от основните задачи на британските тунери е била да постигнат по-висока мощност, но без да използват турбо. Според хората в BBR, системата за принудително пълнене е най-лесният начин за постигне на по-високи показатели, но подобно решение би предоставило на колата коренно различно поведение и усещане. А това е нещо, което запознатите с модела не биха искали. Именно затова тунерите са се съсредоточили в подобряването на всмукателната и изпускателната системи, поставянето на нов софтуер на електронното управление на мотора и подобряване на редица механични компоненти. Тунинг компанията предлага 3 нива на доработка. Първото оптимизира показателите на 2,0-литровия двигател с четири цилиндъра до 205 к.с. и 244 Нм, изисквайки инвестиция от точно 2795 лири (малко над 6600 лв.). Стандартно моторът генерира 160 к.с. и 200 Нм. Второто ниво включва и изпускателна система от неръждаема стомана, като предлага 215 к.с. и 248 Нм. Тук цената на пакета се увеличава с 890 лири (2100 лв.). Цената на третото ниво не се съобщава, но пък става ясно, че мощността при него достига 225 к.с., или увеличение с цели 65 к.с. BBR са подготвили също редица допълнителни компоненти, сред които койловъри Koni и по-мощни спирачки. Ако 225 к.с. все пак ви се струват малко за лекия кабриолет, вижте доработката на Flyin’ Miata. Тя залага на V8 двигател с 530 к.с., но пък струва над 90 000 лв.

Тагове: mazda mx-5 bbr
fallback
  • #2
    нововнос ( преди 7 години )
    Много ми се кара актуалния модел, но си е екзотика и някак си не ми се дават 22-25 хиляди евро за него. Жена ми ще ме изрита от нас...
  • #1
    Анонимен ( преди 7 години )
    Карал съм 2-рата и 3-тата генерация на модела и като знам каква лудница е със 160 к.с. при това ниско тегло, съвършена балансираност и задно си представям какво чудо ще е с 225 к.с.А за доработката с 530 к.с. просто не ми се иска да помисля. Това ще оре асфалта. Не зная какви гуми трябва да сложат на тази доработка, за да потегля нормално без следи по асфалта. Ако някой не вярва за какво говоря да се качи на 160 коньовата версия и сам да се увери, че няма подобен кеф дори и с помощни коли.
fallback
Последни