fallback

Ето го първият немски автобус-амфибия

Засега машината се движи само из територията на Хамбург

Първият немски автобус-амфибия тръгна едновременно по улиците на Хамбург и водите на река Елба. Името на машината е Hafencity Riverbus. Проектът за специалния автобус започва преди цели 18 години, когато собственикът и изобретател на първото от този род немско футуристично возило, Фред Франкен, видял подобна атракция в Сингапур. Тогава, Франкен взел решение да внесе такава амфибия в родината си. Въпреки това, поради строгите регламенти на Германия, отнело известно време преди да бъде решено дали подобно съоражение ще бъде допуснато в страната. В крайна сметка обаче нещата стигнали до благоприятен развой. След като донася със себе си такъв автобус-амфибия, Франкен решил да направи собствен такъв. Именно така се ражда Hafencity Riverbus. Когато обаче такова превозно средство стане реалност, несъмнено най-трудната част е поддръжката. Специалното водоустойчиво тяло, предоставено от унгарска компания, изисква редовна проверка от специален персонал. Освен стриктната поддръжка на конструкцията и купето, е необходим и редовен преглед на шасито на MAN, използвано в амфибията. В случай на нужда, шасито трябва да бъде ремонтирано възможно най-бързо, като за това също трябват механици с високо ниво на технически познания, споделя Майк Ванойер, регионален мениджър по продажби в MAN Trucks & Bus. Но Hafencity River разполага именно с такъв персонал, което позволява на компанията да отговаря на транспортните изисквания в страната. Амфибията превозва пътници само от 2 месеца, като им показва както самия град, така и неговите брегове. Засега бусът-амфибия се движи само из Хамбург, но властите на още няколко града обмислят закупуването на 5 до 7 бройки от него.

Тагове: hafencity riverbus
fallback
  • #5
    Анонимен ( преди 8 години )
    Викаш направил го е чак сега, заради законите и изискванията. Да смятам ли, че щом сега го е направил, значи тези закони и изисквания вече не действат, а действат други? Ти мал0умен ли си, че си тръгнал да ми вадиш толкова елементарни и детски доводи, защо не са го били направили?
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    тоест искаш да ми кажеш, че германчетата са толкова изостанали, защото законите са им по-строги и изискванията също. ами да поолабят тогава бюрокрацията и може евентуално да дръпнат напред. и понеже са им много строги законите и изискванията големи, десетилетия лъжат и тровят хората с канцерогенни дизели. и то не само това, ами и манипулират колите си, за да е всичко наред нали. абе направо ти повярванме на брътвежите за строгите закони. строги според зависи кой колко даде кеш. питай меркел?
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ти четеш ли изобщо статията? Направил го е човека чак сега защото в Германия техническите изисквания и законирте са много по строги, затова никой не се е наемал да произвежда такова нещо. КАто е решил да внася този сингапурския модел, дори не са искали да го пускат.
  • #2
    Анонимен ( преди 8 години )
    Те и руснаците са по-напред. На времето началото на 90-те бях в Нижни Новгород. Там също имаше такива автобуси амфибии. В града се вливат 2 големи реки Ока и Волга. Града е милионен и движението натоварено. Има много мостове, но явно не са достатъчни за потока коли и са решили на някой места през реките да се движат подобни амфибии, но не само да ги пресичат, а и да се движат километри само по вода. Тогава не се качих(бях с кола). Сигурно е доста интересно.
  • #1
    ха-ха-ха ( преди 8 години )
    Я да чуя немските фенове какво ще кажат за това? Кой от кого копира? Значи и Сингапур са много по-напред от вурстовете. Поне 20 години напред, според статията...Сега с арабелите ще наваксат изоставането си и ще настигнат останалите. Честито! :)))
fallback
Последни