Въпреки кризата с манипулираните данни на дизелови автомобили германският концерн Volkswagen е продал през първото полугодие повече коли от конкуренцията си от Япония и САЩ. Снимка: Ройтерс Това става ясно от анализ на браншовите експерти на базирания в Бергиш Гладбах германски Център за автомобилно управление към Университета за приложни науки. Според данните компанията заема лидерското място по продажби през първите шест месеца, предава германската икономическа телевизия N-Tv. Според специалистите до края на юни групата VW е продала 5,04 млн. леки и лекотоварни автомобила, което представлява ръст от 0,8 процента на годишна база. Същия ръст (0,8%) най-големият производител на автомобили в Европа постигна и през май. Volkswagen се е възползвал преди всичко от добрата пазарна среда в Западна Европа и Китай. С 4,99 милиона превозни средства и 1% увеличение Toyota е на второ място. Следва я General Motors (GM) с 4,77 млн. коли (минус 1,8%). Още по-сериозен спад има през изминалото полугодие за корейският алианс Hyundai/Kia (-2,4 на сто). С ясно изразена дистанция корейците са на четвърто място (под 4 млн. продажби). Сериозен ръст според тези предварителни данни отчитат германските премиум производители Daimler (10,3 на сто), BMW (5,8 на сто) и Audi (5,6 на сто). Така Daimler успява да изпревари BMW по продажби. За цялата 2016 г. експертите очакват забавяне на ръста на глобалния пазар до около 2%, като продажбите ще достигнат 78 млн. нови коли. Ръст се очаква преди всичко за Китай и САЩ. Западна Европа също ще отчете нарастване (6 на сто), като вотът за Brexit ще окаже негативно влияние. Проблематично остава положението в Бразилия (спад от 23 на сто), Русия (-13 на сто) и Япония, където продажбите ще стагнират. Още икономически новини - в Investor.bg