BMW Group отбелязва своя вековен юбилей под мотото "Следващите 100 години". Като част от мащабното честване на годишнината германската компания вече показа концепцията BMW Vision Next 100. А сега демонстрира съответните машини на Rolls-Royce и MINI. Целта е да се представят най-новите технологии на Групата, както и посоката, в която тя ще поеме през следващото столетие. През цялата си история компанията поддържа визия към бъдещето и това вече е неотменна част от ДНК-то на BMW Group. Така стогодишнината е естествен повод, Групата да погледне напред в бъдещето и да сподели визията си за индивидуалната мобилност две или три десетилетия напред във времето, се казва в съобщението от BMW. Показаният преди няколко месеца визионерски автомобил BMW VISION NEXT 100 предостави поглед върху начина, по който ще изглежда в бъдеще "Радостта от шофирането". Сега компанията показва MINI Vision Next 100 - напълно индивидуализирана, на разположение по всяко време форма на градската мобилност, и Rolls-Royce Vision Next 100 - въплъщението на бъдещето на автомобилния лукс "по поръчка". Трите прототипа предоставят поглед към бъдещето, като провокират няколко любопитни въпроса - Как ще живеем и придвижваме в бъдеще? Как обществото, икономиката, условията на живот - и следователно мобилността - ще се променят? Какви възможности ще открият новите технологии? Как дигитализацията и свързаността засегнат нашите автомобилни нужди? За да отговори на тези въпроси, BMW Group формулира шест основни хипотези за индивидуалната мобилност в следващите десетилетия, базирани на ключови тенденции и прогнози за бъдещето. MINI Vision Next 100 - малък, интелигентен, маневрен, също толкова приятен за шофиране. MINI на бъдещето ще е винаги на разположение, то ще взима своя водач напълно автоматизирано от желаното местоположение и ще се адаптира към неговия напълно индивидуален стил на живот Мобилността се диверсифицира "Нови форми на мобилност ще създадат безброй възможности за хората да се придвижват до там където искат. BMW Group се стреми да играе роля в оформянето на тези бъдещи форми на мобилност", се казва в информацията. Свързаността се превръща във втора природа "В бъдеще, всичко ще бъде свързано. В BMW Group вярваме, че дигитализацията и цифровата интелигентност са предназначени да служат на хората. Това е единственият начин те постоянно да подобряват качеството на нашия живот". Мобилността се предлага "по поръчка" "Мобилността ще бъде все по-гъвкава и съобразена с индивидуалните нужди. В бъдеще, персонализираната мобилност автоматично ще гарантира, че хората са в състояние да използват най-подходящото средство за транспорт и предпочитан маршрут до желаната дестинация. BMW Group ще предлага внимателно координирани продукти и услуги, за да им осигури това". Rolls-Royce Vision Next 100 - конструкция от композитни материали, системи за напълно автономно придвижване, OLED дисплеи и разбира се - кралски лукс. Дължината е сходна с тази на Phantom - 5,9 метра. Височината е само 1,6 м. Технологията се доближава до човека "Технологиите стават все по-умни. BMW Group вярва, че иновациите са от полза за хората, само ако те са прости и лесни за използване. В нашата визия, технологиите трябва да могат да се учат от и да се адаптират към хората, така че да бъдат по-малко технически, а да бъдат по-човешки и по-познати". Енергията става енергия без емисии "В бъдеще, енергия все повече ще идва от възобновяеми източници. BMW Group има ясна визия за екологично съвместими превозни средства конструирани с използването на възобновяеми енергийни източници и рециклируеми без генериране на вредни емисии. Компанията работи, за да постигне статут на изцяло устойчива компания". Социалната отговорност в всеобхватна "В бъдеще ще стане още по-важно за глобални компании като BMW Group да поемат отговорност за околната среда, но също така и за хората, пряко или непряко, ангажирани в сферата им на дейност. Един аспект - както по отношение на международните служители от повече от 100 различни националности, така и за обществеността в различните локации на осъществяване на корпоративната дейност - е да се насърчава междукултурния обмен и да се подобрява живота. BMW Group вече поддържа над 200 екологични и социални проекти в над 42 страни, свързани със служителите на компанията и местните общности, за да се постигне максимален ефект в бъдеще". Тези шест приоритетни области обхващат визията за бъдещето на BMW Group. Те са също основата и вдъхновението за създаването на концептуални, визионерски превозни средства, които компанията представя пред световната общественост, в рамките на отбелязването на своя вековен юбилей.Снимки: BMW