fallback

Преди 60 години започва производството на Фолксваген Бръмбар

В края на декември 1945 били произведени първите 55 следвоенни автомобила.

Точно преди 60 години Фолксваген произвежда първият Бръмбар след войната. Производството започва с много затруднения, но се превръща в успех и в символ на германското икономическо чудо. Тогавашните 6033 заети във фабриката на Фолксваген произвели още до 27 декември 1945 година 55 автомобила. Британското военно управление направило първата поръчка за 20.000 Фолксвагена, 500 автомобила с ремарке за пощата, както и 200 ремаркета за нуждите на Съюзниците. Поръчката трябвало да бъде изпълнена до юли 1946 г. Началото било много трудно от гледна точка на повсеместната липса на суровини и материали. В Британската Зона на контрол офицерите можели да уреждат някои доставки, но като цяло фактът, че серийното производство изобщо започнало, се дължи на импровизациите на ръководството на фабриката.  Въпреки всичко през 1946 г. от производствените халета на фабриката във Волфсбург излязли 10.020 Фолксвагена. През следващата година тежката зима наложила тримесечна принудителна пауза в производството, но през пролетта отново имало поводи за надежда. Британците, които до октомври 1949 година упражнявали попечителство върху фабриката по поръчка на Съюзниците, уредили първият износ на продукция, извън Германия. Така през 1947 г. били изнесени първите 5 Фолксвагени за Холандия. Истински производството обаче "изригва" след паричната реформа и прехода към пазарна икономика. Автомобилът, по-късно наречен Бръмбар (Käfer) и произвежданият от март 1950 Транспортер превръщат фабриката във Волфсбург в предприятие - символ на немското икономическо чудо. През 1955 бил отпразнуван 1.000.000 - ият Бръмбар. Благодарение на износа фабриката вече имала международна слава, но успехът се дължал и на производствените дъщерни компании, които били основани в Бразилия, Южна Африка и Мексико. Надписът е на английски, поради британското попечителство върху фабриката в първите години на производството след края на Втората Световна Война.След като през 1974 г. във Волфсбург, а през 1978 и в Емден, производството на Бръмбара спира, монтажните линии в Мексико продължават да произвеждат легендарния автомобил чак до 30 юли 2003 г., когато от конвеира слиза последният от общо 21.530.000 екземпляра. С това този автомобил се нарежда на трето място във вечната класация на най-масовите производства след Тойота Корола и собствения си наследник VW Голф.Ако се има предвид обаче фактът, че единственото общо със своите предшественици, което притежават днешните Корола и Голф са имената, тогава Бръмбарът наистина е най-горе в класацията.Тази снимка обхваща около 60 години автомобилна история.
Тагове:
fallback
fallback
Последни