fallback

Най-важните модели на BMW в историята

Автомобилите, които помогнаха на баварците да стигнат върха за 100 години

На 7 март BMW отпразнува своя 100-годишен юбилей. Базираната в Мюнхен компания отбеляза рождения си ден с концептуален модел, който ясно показва в каква посока ще поеме производителят през следващите години. За да се стигне дотук обаче, BMW създаде редица впечатляващи автомобили. Предлагаме ви 10-те най-важни, според нас, модели на марката.BMW започва своята история през 1916 г. като Bayerische Motoren Werke, в която влизат 3 различни компании - Rapp Motoren Werke, Bayerische Flugzeugwerke (BFw) и Fahrzeugfabrik Eisenach. Всяка от тях се е специализирала в производството на двигатели и различни транспортни средства. Rapp Motorenwerke прави мотори за авиацията, а BFw произвежда самолети, като именно тя създава легендарния Messerschmitt.Третата компания - Fahrzeugfabrik Eisenach, се специализира в направата на автомобили. Първоначално фирмата стартира с велосипеди и оръжие, но малко след това започва да прави леки коли. В крайна сметка трите компании се обединяват и така се появява BMW AG.Историята на марката не е само блясък. В един момент тя е съвсем близо до поглъщане от големия конкурент Daimler AG. Промишленият магнат Херберт Квандт успява да придобие контролния пакет на BMW и инвестира в бъдещето, а неговите наследници и до ден-днешен са акционери в концерна, като състоянието им се изчислява на милиарди евро.Dixi – автомобилът, с който започва всичкоПървият автомобил, направен от BMW, се появява през 1928 г. Всъщност това е Austin 7 под името Dixi. По-късно той е преименуван на DA-1 3/15PS. DA означава Deutsche Ausgabe (германска версия), а 3/15 показва класа и конските сили. Иначе колата е идентична с Austin 7, като изключим левия волан.Трябва да се отбележи, че Dixi и Austin 7 са едни от първите модели, използващи стандартното в наши дни разположение на педалите за газта, спирачката и съединителя.328 – спортна кола с редови 6-цилиндров моторВсъщност BMW 328 е един от първите спортни автомобили на марката. От него са произведени 460 бройки, като от технологична гледна точка тази кола е един от новаторите. Построена е на тръбна пространствена рама и разполага с редови 6-цилиндров двигател.Автомобилът печели редица състезания, като изпреварва далеч по-мощни конкуренти. Той тежи едва 830 кг., а мощността му е 80 к.с. – съвсем нелоши показатели за 30-те години на миналия век. Максималната скорост на 328 е 155 км/ч., като това се постига и благодарение на отличния баланс между мотора и окачването.501/502 – бароковите ангелиТова е най-ранният предшественик на 7-Series. BMW 501 е първият автомобил на марката, продаван след Втората световна война, като германците наричат него и 502 „бароковите ангели”.BMW 502 получава V8 мотор и по своето време е най-бързият пътнически седан в Германия. Двигателят с обем 2,6 литра развива 100 к.с., което позволява развиване на максимална скорост от 160 км/. Проблемът на модела е високата цена, която ограничава сериозно продажбите му.Като цяло обаче BMW 501/502 прави сериозна крачка напред по отношение на активната безопасност. Каросерията е усилена значително, а резервоарът е поставен на над задната ос, за да се ограничи опасността от пожар в случай на удар отзад.Не на последно място, 501/502 вдъхновяват редица други важни модели на BMW - 503 Coupe, 507 Roadster и 3200 CS. Всички те ползват компонентите на 501 и 502.Isetta – микрокар или хладилникТова е първият модел в света, който успява да постигне разход от 3 л/100 км. Интересното е, че той не е разработка на BMW, а на италианската компания Iso. Баварците обаче получават лиценз за направата му и така той става най-продаваният автомобил с едноцилиндров двигател в света. BMW прави няколко версии на Isetta и всички са така проектирани, че резервните части на BMW Isetta и Iso Isetta да не бъдат взаимозаменяеми. Като цяло баварците произвеждат повече от 160 000 бройки от малолитражката, при това в момент, когато са заплашени от фалит. И именно тези продажби спасяват BMW.Новият класПрераждането на компанията стартира именно с няколко модели, които са наречени „новия клас”. С тях баварците стават известни по цял свят и набират огромен брой верни фенове.Първият автомобил е 1500 – седан с 4 врати и нов мотор M10 (M115). Версиите на този двигател се произвеждат до края на 80-те години на миналия век, като от M10 са продадени повече от 3,5 млн. бройки. Именно той е в основата на моторите на болидите от Формула 1 на Brabham-BMW. При тях версията се казва M12, като предлага 1200 к.с. в състезателен режим.M1 – единственото сътрудничество с LamborghiniЛегендарното М1 е първото BMW с централно разположение на мотора, като идеята за неговото създаване е на шефа на подразделението BMW Motorsport - Йохан Нерпаш, а дизайнът е дело на ателието Giugiaro. Идеята е автомобилът да бъде произведен съвместно с Lamborghini, но финансовите проблеми на италианците провалят сделката. В наши дни от М1 са останали съвсем малък брой коли, но те струват огромни пари.M3 E30 – легендата в турингаПървото M3 е машина, която не се нуждае от реклама. Тя еволюира постепенно до най-успешният автомобил в клас „туринг” в редица шампионати, където печели победа след победа.BMW M3 E30 се отличава значително от стандартната "Тройка". То има друго окачване, друго кормилно управление, друга спирачна система и друга трансмисия. Първият двигател поставен на М3 е с индекс S14, като при някои от състезателните версии мощността му достига до 385 к.с. Стандартните варианти на M3 E30 развиват между 192 и 238 к.с. Популярността на тази машина расте непрекъснато, като от нея са продадени 16 202 бройки. Вярно, че не е най-бързият автомобил, който може да се купи, но пък с годините цената му расте непрекъснато.X5 – първият от многотоПървият кросовър на BMW е Е53 X5. Той е разработен по времето, когато баварците придобиват Land Rover и решават, че е крайно време да влязат и в този сегмент. Въпреки че крайните фенове на марката не го харесват, кросовърът се продава в огромни количества.В наши дни, именно благодарение на първото Х5, BMW разполага със сериозна гама кросовъри. С тяхна помощ баварците се утвърдиха като лидер по продажби в премиум сегмента. За това помага и системата за задвижване на четирите колела xDrive. Предлага се и M-версия на модела.2 Series Active Tourer – нови хоризонтиТози модел също потресе най-крайните феновете на марката, тъй като е първият за BMW с предно предаване. И въпреки че е оборудван и със система за задвижване на четирите колела, базовата версия е с предно. Нещо, което доскоро звучеше като светотатство за автомобилите на компанията.Освен това този модел има и по-голям брат – Gran Tourer, с който баварците правят сериозен опит да навлязат и в сегмента на минивановете. Няма как да бъде иначе, след като основният конкурент Mercedes-Benz създаде своя B-Class и той стана най-продаваният миниван в Германия.i8 – съвременно сърце на BMW Това е вторият автомобил в тази десетка, чиято задвижваща система е разположена в средата. А всъщност това е хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Като цяло моделът съчетава управляемост на суперкола и впечатляваща икономичност. Шасито му е от въглеродни нишки, а вратите са първите за марката в стил „крила на пеперуда”.Снимки: BMW

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 8 години )
    КЛАВИАТУРА - 16.50, ДА СИ ОПРАВИШ ПРОБЛЕМА С КАПС ЛОК-А! АКО ТИ ОСТАНАТ ОТ ШАРНИРИТЕ И НАКЛАДКИТЕ НА МЕЦЕДЕСА1
  • #11
    BMW and only BMW ( преди 8 години )
    the Best...
  • #10
    ДО БМВ ( преди 8 години )
    ДЕСЕТ ГОДИШНА Е КЛАСА 140000 НО ОТ НОВА НЕ ОТ ЕДНА БАБА ХОДИЛА НА ПАЗАР.КАПАК НА СКОРОСТНА КУТИЯ 600ЛВ ,ПРЕДНИ НАКЛАДКИ 80ЛВ,ШАРНИР 90ЛВ,ЗАДНИ НАКЛАДКИ +3ШАРНИРА 340ЛВ,РЕМЪК И РОЛКИ 210ЛВ,4 ПОДГРЕВНИ 60ЛВ+20 РАБОТА.МНОГО ПОЗДРАВИ ЗА ЕВТИНОТО БМВ.КОЛКОТО ДО КЕФА ,ГОЛЯМ+ ЗА БМВ ,НО КЕФА СИ ЦЕНА.ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА ШРИФТА НО ИМАМ ПРОБЛЕМ С КАПС ЛОК
  • #9
    мда ( преди 8 години )
    БМВ е колата.Какви Жапонки и други еднодневки,когато БМВ са ползвали Ве8,Жапонците са ползвали ВеЛосипед хъхъъхъхъ
  • #8
    Анонимен ( преди 8 години )
    Карам вече 6та година 5та серия (на 9 години е колата в момента) и съм имал проблеми само с електрониката. 1 реле, кабел с датчик на акумулатора и компютъра на навигацията. 1500лв сумарно са ми ремонтите. Приятели с аудита се счупиха да ремонтират двигатели, помпи, дюзи...Това да кажеш, че БМВ се чупи много повече от Ауди и Мерц трябва да си много ***. Мерц също са здрави ама Ауди....
  • #7
    BMW ( преди 8 години )
    Нали? Много се трошат, прав си! Да караш БМВ излиза няколко пъти по-евтино, отколкото да караш Мерцедес или Ауди. Говорим за цена на километър. Но ти знаеш как се смята, няма какво да ти обяснявам, ти си умно детенце! Като пораснеш, ще си купиш НОВО БМВ от магазина и ще видиш, че е един от най-здравите автомобили, които се произвеждат!!Желая ти успех в живота, да изкараш парички и да си купиш ново БМВ!
  • #6
    Hater ( преди 8 години )
    БМВ коли не могат да правят и никога не са могли. За цялата си жалка история нямат един читав модел. Всичките им кошници са нискокачествени ***, които се трошат когато си искат и за нищо не стават!
  • #5
    бенвета ( преди 8 години )
    LFA е модел на Lexus с мотор на Yamaha! Бенветата има още хляб да ядат докато стигнат това технологично ниво.
  • #4
    Мдаа ( преди 8 години )
    До М3, Е30 нещата са ОК. Но ако следващите бидони и женски ванове са "най-важни" за БМВ, нещата не са на добре ..
  • #3
    :) ( преди 8 години )
    Мда, мечтай си да е не БМВ.
fallback
Последни