fallback

Водородната Honda става и за домашна електроцентрала

Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км

Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: РойтерсВодородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премира на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела. Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара. Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин. Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.

Тагове: honda clarity
fallback
  • #9
    Да попитам ( преди 8 години )
    Вярно ли е,че авио дизела на Еко увеличавал мощността с 1000 к.с и удължавал живота на двигателя с 1000 години?!?!?!? Наливача на екото ми обясни, че този дизел се използва от руските Су-34 в Сирия?!?!?!?!?!?
  • #8
    Кодошо ( преди 8 години )
    Бе като не става за кола, поне за домашна централа да я ползват оризарето! Ха ха ха!
  • #7
    Бум бум ( преди 8 години )
    Нали се сещате че тази кола с 2 бутилки под налягане 700 бара и лесно запалим газ е подвижна бомба. Как ли ще се държи колата на надморска височина 5000м където налягането е ниско и кислорода е оскъден? Дали нейната горивна клетка ще достигне максимална мощност?
  • #6
    Анонимен ( преди 8 години )
    хубаво технологична кола, но водорода за 100км е по скъп от 10 литра бензин. Засега най-евтиния добив на водород е при парно реформиране на природен газ. При него вкарвате 3кг природен газ и 26кWh електроенергия (докато влезе в колата), за да получите 1кг водород. А след като мине през горивната клетка се получават 20kWh. В Щатите 5кг водород са 70$.По информация от преди месец в западна европа 1кг е 9 евро. Ток за вкъщи от тази кола излезе 88ст за 1kWh, ами цената на опцията 10 000$
  • #5
    Анонимен ( преди 8 години )
    Според мене големите нефтени компании искат да запазят бизнеса си като почнат да доставят водород вместо бензин по бензиностанциите. Коли като Тесла ги притесняват защото може да я заредиш от ток от слънчеви батерии в къщи и ще спреш да им ходиш по бензиностанциите. Отчаяно се опитват да лансират водорода въпреки че е много опасно за живота на околоните и тези в колата ако при инцидент се пробие резервара. Надявам се тези водородни коли да не успеят да се наложат.
  • #4
    Дошо ( преди 8 години )
    HONDA - Първо човека, после машината.С други думи продук създаден да служи на човека.Не е като китайските автомобили от марките Магарцедес, Алуди, Строшваген, Строше, Бърка Масло и Вода, които за да работят постоянно трябва да ги държиш на командно дишане.Не,ч е им пречи да те зарежат на пътя във всеки един момент от жалкото им съществуване.
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нека се учат швабите.Още живеят в ерата на дизеляка
  • #2
    Дедо ( преди 8 години )
    Ето това е бъдещето на автомобилите!
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Колко струва тоя водород ***?
fallback
Последни