За първи път в историята на автомобилната индустрия на Европа най-продаваните автомобили са от SUV сегмента, става ясно от статистиката на JATO Dynamics. Колаж: Automedia.bg През 2015 година тези возила бележат ръст от цели 24% до 3,2 млн. екземпляра. Така пазарният дял нараства от 19,8% през 2014 г. до 22,5% през 2015. На второ място е сегментът на субкомпактните автомобили, който има пазарен дял от 22% за 2015 г. Основна заслуга за нарастващата популярност на SUV автомобилите в Европа имат средноразмерните модели, които бележат ръст от 42% до 470 400 продажби през 2015 г. Все пак най-много реализации генерират компактните SUV - 1,28 млн., следвани от малките SUV с 1,2 млн. продажби през годината. Производителят с най-много реализации в сегмента на SUV автомобилите в Европа е Nissan. Японската марка е продала над 376 000 такива автомобила, постигайки пазарен дял от 11,8%. На второ място е Renault, която бележи ръст от цели 44% при продажбата на такива автомобили, а на трето се нарежда Volkswagen. Разделени на подсегменти, лидерите са съответно Renault Captur при малките SUV, Nissan Qashqai при компактните, Volvo XC60 при средноголемите и BMW X5 при големите SUV. Още подробности вижте на таблиците долуЛидерите в сегмента на SUV автомобилитеТоп 3 на най-продаваните коли в отделните пазарни сегменти Снимки: JATO Dynamics