fallback

Renault се настани в Китай

В първия за концерна завод в страната ще се сглобява Kadjar

Кросовърът Kadjar. Снимка: Automedia.bg Френският автомобилен производител Renault официално откри днес своя първи завод в Китай. Така френската група навлезе със закъснение в сектора на основния автомобилен пазар в света в момент, когато той отчита силно забавяне, предаде AFP. Това е първият голям етап за развитието на Renault на жизненоважен пазар, на който почти не присъствахме, заяви президентът и главен изпълнителен директор на концерна Карлос Гон на церемония, състояла се сред новоизградените съоръжения в град Ухан, в централната част на Китай. Плод на смесено дружество с китайската компания Dongfeng, заводът в Ухан има капацитет да произвежда 150 000 коли годишно, който ще се достигне постепенно. На първо време в завода ще се сглобява моделът Kadjar, най-новият кросовър на Renault. Очаква се през 2016 година от поточните линии в Ухан да започне да излиза и втори 4х4 модел, тъй като подобни машини са сред най-търсените в страната. Досега на китайския пазар Renault играеше по-скоро вторична роля. За разлика от дъщерната компания Nissan тук досега Renault не можеше да разчита на собствен завод. Ето защо колите от марката трябваше да бъдат транспортирани с кораб, което оскъпяваше продажбите. Продажбите на автомобили в Китай са се увеличили с 4,7 на сто през миналата година до 24,6 милиона, но това е значително забавяне спрямо нарастването с 14% и със 7% през 2013 г. и 2014 г. на фона на отслабналия икономически растеж, борсовите сътресения и сигналите за насищане на пазара в големите градове. При все това „Китай остава основният двигател на растежа на световната автомобилна промишленост", подчерта Гон на днешната церемония.Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: dongfeng
fallback
  • #5
    рено на китайски ( преди 8 години )
    гол-ям мин-джан!)))
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дойде им акъла, че мързеливите индийци не работят достатъчно за да си купуват коли. Това беше грешка, години на ред Рено акцентираха върху Индия, в Китай бяха представени само от Нисан, и по-точно Велунсия, там освен един Талисман друго с марка Рено нямаха. А можеха да продават Логани и Дъстъри и да направят милиони
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Китай е най-големият автомобилен пазар в света, нормално е да отидат там. След 10 години китайският пазар ще е колкото този на САЩ и ЕС взети заедно.
  • #2
    ... ( преди 8 години )
    и там да си останат!
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Китайците вече са видели какво се казва кола менте. ВАГ все пак отдавна е на китайския пазар и те са свикнали. От другата полу-държавна компания Рено, едва ли ще ги изненадат с нещо ново!
fallback
Последни