Ръководството на компанията Volvo работи върху пускането на ново подразделение, което ще се занимава с подготовката на най-луксозните и ексклузивни модели на марката. Това съобщи шефът на британското подразделение на производителя Йън Ховат пред Autocar.По този път наскоро пое и Hyundai, която пусна собствен бранд луксозни автомобили – Genesis. Във Volvo подготвят нещо подобно, след като бяха насърчени от голямото търсене на луксозната модификация на всъдехода XC90 – First Edition. Целият тираж на тази версия бе изкупен само за 48 часа, въпреки много по-високата си цена.„Нашата линия суперлуксозни автомобили ще предлага много повече на клиентите ни от това, което например е достъпно за Range Rover Autobiography. Някои от възможностите, които подготвяме, са заимствани от концептулния интериор Concept 26, показан по-рано тази година”, коментира Ховат.Всъщност Volvo Concept 26 (на втората снимка) представлява луксозна модификация на многофункционален салон с възможности за регулиране на креслата и с голям екран на мултимедийния комплекс. По думите на Ховат, луксозното подразделение на компанията ще стартира работа, след като окончателно бъде формирана новата моделна гама на марката.Част от тази гама ще бъдат спортни версии на флагманите на Volvo – показаният преди ден седан S90 и бъдещото комби V90. Те ще бъдат подготвени от подразделението Polestar и ще трябва да се конкурират с Mercedes E-Class, BMW 5-Series, Audi A6 и Jaguar XF, които разполагат с подобни модификации.За целта в Polestar вече активно разработват хибридни технологии, които ще бъдат използвани в спортните версии на седана и комбито. По думите на шефа на подразделението на Volvo – Петер Мартенс, това се прави не заради намаляване на разхода на гориво, а за подобряване на динамичните характеристики на автомобилите.Снимки: Volvo