В епохата на тотална автоматизация френската марка Peugeot е взела решение да тръгне по алтернативен път и да се откаже от автоматичната скоростна кутия в полза на класическата „механика”. Както обясни представител на Peugeot Sport – „Правим това заради удоволствето!”Това решение на Peugeot на първо време ще засегне новата версия на 308, получила индекс GTi. Нейните продажби стартират на 22 октомври, като тя ще бъде достъпна в два варианта – с турбомотори с обем 1,6 литра, развиващи 270 и 250 к.с.Както и всеки друг хот-хеч, 308 GTi ще бъде оборудван с диференциал с повишено триене и по-ефективна спирачна система. За разлика от базовата версия автомобилът ще получи и 19-цолови джанти с нископрофилни гуми. Разлики ще има и в салона, където са поставени елементи с логото GTi.И двете модификация ще се предлагат единствено с класическа механична скоростна кутия с 6 предавки. Според представителя на Peugeot Sport – Пиер Ив Итани, това няма да се окаже решаващо за избора на клиентите, тъй като разликата при ускорението на автомобил с автоматична скоростна кутия е минимална.„Наясно сме, че нашите конкуренти като Skoda Octavia RS, Volkswagen Golf GTI и Renault Clio RS избират автоматични трансмисии с два съединителя, които позволяват по-бързо изстрелване от място, но при мощност от 270 к.с. предимството им е минимално – около 0,1-0,2 секунди. От друга страна обаче удоволствието от механичната скоростна кутия е много по-голямо”, обясни Итани.От Peugeot Sport допълват, че не се предвижда версия на 308 GTi със задвижване на четирите колела, тъй като системата прекалено много увеличава теглото на автомобила. А именно борбата с „излишните килограми” е била една от главните цели при разработката на модела.Снимки: Peugeot