fallback

Хакери изхвърлиха Jeep Cherokee от пътя

Милиони автомобили по цял свят са заплашени от кибератаки

Двама от най-известните борци с киберпрестъпленията – бившият хакер Чарли Милър, който сега работи за Агенцията за национална сигурност на САЩ, и Крис Валасек, директор на отдел в консултантската компанията IOActive, установиха пълен контрол от разстояние върху движещ се автомобил Jeep Cherokee, съобщава Cartimes.Двамата използваха интернет-връзка, за да проникнат в системата Uconnect, с която са оборудвани автомобилите от групата Fiat Chrysler Automobiles (FCA). В експеримента участва и журналистът от изданието Wired – Анди Гринбърг, който бе зад волана на автомобила и игра ролята на манекен за тестове.Въоръжени единствено с обикновен лаптоп, хакерите се разположиха на 10 мили от автомобила. Първоначално те си направиха няколко безобидни шеги с водача, като започнаха да променят станциите на радиото, да спират и да пускат климатика, както и да свалят прозорците на автомобила.Следващата стъпка на Милър и Валасек бе да изпратят своя снимка на цветния дисплей на информационно-развлекателната система на Cherokee. След това нещата загрубяха, тъй като хакерите наложиха контрол върху трансмисията на кросовъра, който по това време се движеше с около 70 мили в час. Оказа се, че шофьорът Гринбърг няма никакъв контрола върху педалите на газта и спирачката, и в крайна сметка автомобилът се озова в дере край пътя.Този експеримент всъщност стана кулминацията на 3-годишния проект, с който Милър и Валасек искат да докажат, че хакери спокойно могат да контролират автомобили от разстояние. Преди година те успяха да взломят управлението на волана и на спирачната система на Ford Escape и Toyota Prius, но тогава бяха зад пулт на машина за диагностика.Двамата изнесоха резултатите от проучването си, но производителите на автомобили открито пренебрегнаха проблема, като обявиха, че техните коли са добре защитени. Оказва се обаче, че това съвсем не е така, даже напротив – милиони превозни средства в цял свят са в реална опасност. По тази причина Милър и Валасек настояват за спешни промени в законодателството на САЩ, като искат хакерите, позволили си да атакуват автомобили или други превозни средства, да влизат в затвора.Снимка: Wired

fallback
  • #6
    turbo ( преди 8 години )
    Значи няма да си взимам Тесла засега..
  • #5
    Анонимен ( преди 8 години )
    или уаз
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Затова само лада нива ....
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    А как да сме сигурни, че производителя на е заложил постоянна скрита връзка с мрежата при коли с инет за да си прави статистика? М?
  • #2
    L. ( преди 8 години )
    Колега, почти всички нови коли са с OBD2. Ако не са свързани в мрежата, проблем няма - сиреч решението е много просто.
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Автомобила свързан ли е към нета и става уязвим. Всъщност всяко нещо свързано с интернет може да бъде хакнато. Автомобила не прави изключение. По долу пише и за Тойота Приус, но там е станало с диагностичен уред. С такъв уред всеки един автомобил, който има БК може да бъде манипулиран. Така, че това не е новина. Специално Приус е с ОБД2 и трябва физически устройството да се свърже. От разстояние не става. Така е с повечето коли.
fallback
Последни