fallback

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Четвъртото поколение на модела предлага огромно разнообразие

Не са чак толкова много автомобилите, които имат най-различни и по-важното разнообразни приложения. Като например - да превозват товари за различни фирми или пък да извършват доставка от компании за куриерски услуги. Също така да могат да се оборудват в машини за спешна пътна помощ или пък да станат основна част от автопарка на таксиметрова фирма. А също така и да могат да се използват за семейна кола, която е особено полезна при дълги пътувания заради сериозния си багажник.Един от тези модели е Volkswagen Caddy, чието трето поколение успя да достигне продажби от над 1,5 млн. бройки. Автомобилът бързо се превърна в любимец на тези, които имат нужда от практично превозно средство, а също така и на таксиметровите компании, тъй като се предлага и версия, задвижвана на метан. Основните предимства на Caddy - проста и здрава конструкция, както и ниският разход на гориво, просто нямаше как да бъдат пропуснати от клиентите.Налице е вече и четвъртата генерация на модела, която излиза на пазара с нови двигатели, модернизиран екстериор и обновен интериор. Всъщност тя ползва сериозна част от платформата на своя предшественик, но част от елементите, както и електрониката са от новата архитектура на Volkswagen - MQB. Именно този автомобил имахме възможност да тестваме в многото му варианти в покрайнините, а и по градските улици на Марсилия.На външен вид новото Caddy не се отличава революционно от предишното, но няма как да не се отбележи приближаването към Golf и Passat особено в предната част на автомобила. Що се касае до габаритите, те са останали непроменени, но няма как да същото да бъде казано за интериора. Там промените са мащабни - нови уреди, нова централна конзола и нови кори на вратите. Впечатление правят също така воланът с плоско дъно и детайлите, оцветени в цвета на екстериора. Всичко това вече сме го виждали и при новия Golf, но няма как да отречем, че и при Caddy изглежда добре.Както вече стана дума, Caddy е заимствал от модулната платформа MQB електрониката, което позволява използването на мултимедийна система от най-ново поколение с тъчскрийн, както и най-модерните електронни асистенти и системи за безопасност. Така предната част на интериора се доближава максимално до тази на стандартен автомобил, като при най-високите нива на оборудване са поставени дори елементи от карбон. В същото време товарните варианти са максимално опростени - металът е заменен от черна пластмаса, която лесно се чисти или пък заменя, ако това се наложи.Запазено е и специфичното разположение на предния панел, където блокът за управление на климатичната система е разположен над мултимедийния екран. При някои версии това може да доведе до проблем със следенето на навигацията, но не бива да забравяме, че основната идея на този автомобил е да бъде товарен, тоест максимално опростен и удобен за експлоатацията.Самият салон на Caddy е с различна вместимост в зависимост от модификацията. Пътническите версии са две - с 5 и 7 места, като се предлагат с различен избор от джанти и с рейлинги на покрива. Те се отличамат от товарните и по големия брой системи за сигурност, които предлагат. Сред тях са Front Assist, която с помощта на камери и сензори преценява случващото се около автомобила на пътя. Технологията City Emergency Braking предпазва автомобила от евентуален сблъсък в градски условия, до който може да се стигне, ако шофьорът загуби за момент концентрация в задръстванията. Системата работи при скорост до 30 км/ч. В стандартното оборудване на Caddy влиза адаптивен круиз-контрол, който функционира до скорост до 160 км/ч. (при версията с ръчни скорости системата се задейства след достигане на 30 км/ч). Технологията позволява на шофьора да "се закачи" да автомобил отпред и да го следва, поддържайки неговата скорост. Във Volkswagen не са пропуснали да оборудват модела и с асистент при паркиране, който може да се справя както успоредно, така и перпендикулярно. Налице е и все по-популярната напоследък система, която разпознава умората у водача и го предупреждава, когато усети, че не е съсредоточен. Ванът е получил и навигационна система от ново поколение, която се предлага с избор от два размера на дисплей - 5 и 6,3 инча, и със сензорно управление.На свой ред товарният вариант предлага най-разнообразни възможности. Той е с две седалки, зад които е разположено товарното помещение. Отсекът за багаж предлага впечатляващите 3,2 куб. метра при стандартната модификация, като обемът нараства до 4,2 куб. метра при версията Maxi. Има възможност и за друга трансформация - задните един или два реда седалки да се приберат на пода и тогава пътническият автомобил съвсем лесно се превръща в товарен.Ако трябва да избираме пътническа версия, безспорно ще се спрем на тази с 2,0-литров дизел, развиваща 150 к.с. Тя се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия. Именно с този автомобил започна нашето пътуване, като на пътя той се държи като обикновена пътническа кола, а разходът на гориво е в рамките на 5,5 л/100 км, което е доста добър показател. Маршрутът ни преминава през различни пътища, като организаторите са се постарали да усетим и Caddy при движение по магистрала. Правим и експеримент, при който един от нас се вози на задните седалки, за да установим, че друсането, което се усещаше при предишното поколение на модела, този път отсъства. По-късно ни е обяснено, че при предното окачване са променени насторойките на амортисьорите, докато при задното те са напълно нови, като е променено и мястото на закрепване към каросерията. Така пътническата модификация вози далеч по-меко и съответно се държи на пътя по различен начин. При товарния вариант нещата са различни, но и неговото предназначение е друго.Общо взето изборът на двигатели е предостатъчен, така че всеки може да намери нещо според своя вкус. Всички агрегати при Caddy отговарят на стандарта Euro-6. Най-слабият бензинов мотор е 1,2 TSI с 84 к.с. и разход на гориво от 5,9 л/100 км. Той е достъпен само с 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият - 1,4 TSI, разчита на 125 к.с., като разходът на гориво е същият. Той може да се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с 7-степенна DSG-трансмисия.Най-слабият дизел е 1,6-литров и разполага със 75 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият е със 102 к.с., като тук клиентът може да избира между 5-степенна механика и 6-степенен "автомат" DSG. Модификацията със задвижване на четирите колела - 4MOTION, разполага със 122 к.с и 6-степенна механична трансмисия. Няма да се мине и без версия на метан - 1,4 TGi, която разполага със 110 к.с. При нея скоростна кутия е ръчна с 6 предавки. Тази модификация ще е достъпна в пътнически вариант както с 5, така и със 7 места.Като цяло трябва да се отбележи, че Caddy предлага за всекиго по нещо, което може да го направи ценен помощник за бизнеса. Същевременно с него можете да натоварите семейството си или приятелите си, и да се отправите на пътешествие или почивка, като не се притеснявате за багажа, който трябва да носите със себе си. Цените на модела варират между 33 000 и 53 000 лв. в зависимост от версията, двигателите и нивата на оборудване.Снимки: Automedia.bg, Volkswagen  

Тагове: Volkswagen Caddy
fallback
  • #18
    speedart ( преди 10 години )
    Значи , другите модели са добре , но точно Кадито е зле....как стана така , да не би да е с кори от Берлинго случайно...P.S.не знаех че ме виждаш...ще се правя че не съм нервен тогава
  • #17
    Не знаех... ( преди 10 години )
    , че е толкова богат тоя Спидарт. Абе щом комшията му има Кади, значи живее в някой богат квартал. Няма начин да се мерим с него. :)))
  • #16
    Знам го ...... ( преди 10 години )
    Тоя Спидарт, е от Перник и е братовчед на Шкумбата.......голям играч е ,притежава десетки левове.......
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    speedart,нещо много нервен ми се виждаш. Пий си хаповете и спри да лъжеш, че ставаш много прозрачен. За всеки друг модел на марката ФВ можеш да приказваш каквото си искаш, но специално за този модел не си познал. Много е зле. Доказано, не от виртуалните ти съседи собственици, а от реални собственици. А да кажеш на някой, че не може да си позволи Кади е доста смешно. Така си мислиш или вируално си ни сканирал банковите карти и вече знаеш, кой, какво може да си позволи.
  • #14
    speedart ( преди 10 години )
    Имам безплатен съвет за вас , поемете дълбоко въздух и издишайте всеки път когато видите Фолксваген....по този начин , няма да ви се вие свят и да ви пада кръвното.....а може един ден и вие да може да си позволите Фолксваген....мислете позитивно
  • #13
    speedart ( преди 10 години )
    Вижте какво , разбирам че VW са ви скъпички и не можете да си ги позволите , но това не е причина да плюете постоянно , имам съсед които кара VW CADY , а тои самия познава доста други....инфото ми е от първа ръка....но да погледнем статистиката , пълно е с таксита Cady , ако бяха толкова скапани и нерентабилни , нямаше да ги ползват....ОТНОВО и ОТНОВО
  • #12
    механика ( преди 10 години )
    Охааа, браво!Обичам ви Дас Ауто! Много ви обичам...Без вас ще сме загинали!
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хахахаха...speedart, ти вярваш ли си или си решил да лъжеш някой, който още не се е качвал на тази каруца. Няма такси Кади, което да не му дрънчи всичката пластмасария в купето. За 1 година са вече гробници. Редовно ми се налага да вземам таксита и горе-долу мога да направя сравнение ще ти кажа, че дори такситата Дачия са много по-добре от този автомобил. Говоря ти за интериора и непрестанните звуци, които се чуват по време на пътуване. по техническата част не вярвам да е по-малко зле.
  • #10
    Рамбо ( преди 10 години )
    И за нас механиците по нещо хахахахахахах
  • #9
    до: speedart ( преди 10 години )
    Леко дразниш.Някъде прочете ли какво да вземаш или какво не!Казвам какво да не се взима,а не какво да се взима.Правиш ли разликата или си толкова глупав,че не можеш.Какво за такситата?Дай номер на такси с такъв ***,който е доволен да го попитам лично.За София говоря.Имам познати и всички реват от тази кола.Говоря конкретно за EcoFuel.Дизелите им не знам как са,но като чувам други колеги,че и те не са доволни си правя изводите.А за ръждата да кажеш нещо или окачването?А хлопащата пластмаса?
fallback
Последни