Малко са автомобилите възбудили такава дискусия при появата си както BMW серия 7, когато беше представен си преди 4 години. Освен доста противоречивия външен дизайн през 2001 много спорове предизвика и интериорът на автомобила.
Старитрането на двигателя със стартов бутон вместо ключ, овладяването на електрониката само с един пулт наречен iDrive, лост на автоматичната скорстна кутия под волана вместо на средния панел, това не можеше да не възбуди духовете в автомобилния свят през 2001. Днес част от тези новости на BMW се прилагат и от други. Доста са автомобилите, включително и от не толкова луксозна категория, които стартират без ключ. Подобие на iDrive днес имат и Ауди и Мерцедес, като новата S класа на Щутгартската фирма също е разположила лоста на автоматичната скоростна кутия под волана. Толкова противоречивите "барокови" форми създадени от шеф-дизайнера на Седмицата Крис Банглиа вече не учудват света.
Това че BMW е на прав път показва и направеният фейслифт на Седма серия, който идва нормално на 4-та година от появата на модела. Променени са рефлекторите на фаровете, като мигачите са преместени от долната им част в горната и така премахват критикуваните "торбички под очите" на Бавареца. Отзад промяната също не е голяма, задните светлини са по-удължени. На пръв поглед в интериора промените са още по-малко. Забелязва се обаче, че iDrive е станал по-лесен за управление, менюто е по-прегледно и ако се "изгубите" в системата лесно можете да се върнете към началото с едно натискане на бутона. Аудио системата може да се управлява и без iDrive, това е новост, улесняваща повечето хора. И след фейс-лифта обаче BMW серия 7 си остава сложно технологично съоръжение изискващо доста от шофьора.
Луксозната лимузина се предлага с два дизелови мотора - шестцилиндров и осем- цилиндров. В първия случай максималната мощност е 231 к.с. , във втория 330 к.с. Наред с това осемцилиндровият мотор предлага невероятен въртящ момент от 750 Nm. Но пък с него лимузината е по-скъпа с близо 15 000 евро. И двата агрегата въобще не привличат вниманието на пътуващите в колата защото шумът им е изолиран почти изцяло от купето. Понякога трябва да се погледне таблото за да се увери човек, че моторът работи. По-малкият дизелов двигател има комбиниран разход около 9 литра на 100 км. При градски условия в зависимост от начина на управление може да стигне и до 12 литра, но по магистралите му стигат и 7 литра на 100 км. Ако имате вкус към спортно управление трябва да изберете спортен режим на автоматичната скорстна кутия. Ако и това не е достатъчно можете да избирате скоростите сам чрез бутони на волана. Все пак прекалено бързото преминаване през криволичещи участъци от пътя не е най-силната страна на лимузината. Почти дву-тонната кола се чувства най-добре на магистрали, където при наистина високите скорости може да се оцени стабилността на шасито, култивирания ход на мотора или невероятната спирачна система.
Модернизацията на БМВ 7 е незначителна. Малко по-висока мощност или промени в задното окачване не са от значение за купувача, който е направил такъв избор. Луксозният свят на 7 серия очарова отново, но този път лимузината не е сама на пазара както беше през 2001. Конкуренцията се е пробудила и е поела по същия път. {moscomment}