fallback

Когато паркетът е хлъзгав

Новият Captur Xmod разполага със система за подобрено сцепление на предните колела

Паркетник, това е новата мода в Европа. Става въпрос за автомобили, които имат увеличен просвет и повишена проходимост, но трудно могат да бъдат определени като всъдеходи. Някои от тях предлагат система 4х4, но въпреки това повечето клиенти избират задвижване само към предния мост. Един от най-изявените и ярки представители на новия сегмент е Renault Captur. Този автомобил не е замислен като 4х4 и не предлага такава система, именно заради тенденциите на пазара. Инженерите на френската компания обаче са намерили начин да предложат по-добро сцепление при лош терен, но без да поставят допълнителен задвижващ мост, който би оскъпил експлоатационните разходи на модела. Решението на Renault се нарича Extended Grip и представлява електронна система за оптимизиране на сцеплението. Тя дебютира през 2013 година на борда на Scénic X-Mod, а сега се появява и при най-малкия кросовър на марката. Снабденият с тази технология модел се нарича Captur Xmod и е наличен в лимитирана серия. Технологията Extended Grip представлява еволюция на тракшън контрол системата и е проектирана да оптимизира сцеплението в трудни условия, като сняг, лед, кал, пясък. Тя работи автоматично, като предлага три режима, които се избират чрез въртящ се контролер върху средната конзола. Стандартният режим Road е избран по подразбиране и е предназначен за движение по твърди настилки (сухи, мокри, заледени). Първият специален режим - Loose Ground, регулира въртящия момент на двигателя и спирачното усилие, доставяйки по-голямо превъртане на предните колела. Това позволява на гумите да изчистват калта или пясъка по-ефективно и така да се възползват от по-добро сцепление, обясниха от френската компания. Режимът Expert е предназначен за тежки терени, като спирането на автомобила се поема изцяло от електрониката на колата. Този режим е особено полезен при спускане по стръмен наклон с хлъзгава настилка. При всяко стартиране на мотора системата Extended Grip се връща автоматично към режим Road, както и при превишаване на скорост от 40 км/ч. Системата Extended Grip не може да бъде поръчана допълнително, тя се предлага като серийна екстра за ниво на оборудване Xmod. То е върхово за Captur и предлага богат списък със серийни опции. Сред тях са автоматични фарове и чистачки, автоматичен климатик, завиващи фарове за мъгла, електрически сгъваеми странични огледала, система за подпомагане на паркирането със заден паркинг сензор и R-Link мултимедийната система със сензорен екран, навигация с карта на Европа, аудиосистема Arkamys 3D sound, Bluetooth и др. Renault Captur Xmod разполага и с други уникални екстри, сред които огнено червен цвят (предлаган единствено за този модел), платинено сиви предни и задни защитни скари под колата и 17-инчови алуминиеви джанти с черен диамантен ефект. Интериорът предлага червени ивици върху облицовката на навигационната система и аераторите, карбонов мотив за вложката във волана и хромирани прагове на вратите. На разположение за модела са един бензинов и един дизелов мотор. Бензиновият е TCe120 и се куплира с EDC автоматична трансмисия, а дизелът - Energy dCi90 - предлага избор от механична или автоматична EDC трансмисия. Изпробваният от нас модел бе дизелов с автоматична трансмисия с два съединителя. Агрегатът с обем 1,5 литра предлага 90 к.с., което означава нисък данък. В същото време обаче въртящият момент от 220 Нм, наличен още при 1450 об/мин, прави колата доста пъргава и динамична. Но все пак икономична. Цитираният от производителя среден разход е около 4 литра на 100 км, като е напълно постижим. При нормално каране по магистрала обаче може да очаквате потребление от около 5 л/100 км. Добро впечатление оставя и трансмисията EDC. Тя има 6 степени и работи доста гладко, като смяната на предавките е трудно уловима.  Да, Extended Grip няма как да замени сигурността на задвижването към четирите колела, но може да бъде много полезна при преходи по лоши пътища. Основните й предимства са, че не увеличава потреблението на гориво, нито експлоатационните разходи или масата на колата. Тя е отлично решение за онези, които търсят ежедневен кросовър със задвижване към предните колела, но все пак държат да имат по-добро сцепление на пътя. Renault Captur Xmod остава типичен представител на паркетните кросовъри. Но иска да бъде една идея по-добър, предлагайки просвет от цели 20 см. и новата система Extended Grip. Цените на Captur Xmod в България започват от 36 290 лв с ДДС за дизеловия модел с ръчна трансмисия.Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #18
    Неразбиращ ( преди 9 години )
    Те Рено щото не струват, сигурно затова няколко години нямаше кой да ги бие във Формула 1! А там както сигурно знаете трябва да си върха на сладоледа за да спечелиш! Айде хондаджиите да ви оставя да си помислите по въпроса!
  • #17
    изреждане ( преди 9 години )
    тоя меган напоследък кой не го е хванал, той не го е..бал!изреждат му се като на Айшето от oколовръстното разни Сеати, Хонди ...)))
  • #16
    Коаксиал ( преди 9 години )
    цена/качество при рено = -(минус)10!!
  • #15
    до Дошо ( преди 9 години )
    Абе ,Дошо косачката остана ли и здрава ламарина или вече се предаде изцяло на ръждата,а ?
  • #14
    До дошо ( преди 9 години )
    Стандартна кола без една седалка,климатик и рол бар за който всеки стъпвал на писта ще ти каже че подобрява стабилността като намаля усукването на колата.
  • #13
    а бе... ( преди 9 години )
    кой те е излъгал, че рено някога и някъде са правили що-годе свестни коли!?
  • #12
    Дошо до оня с реното ( преди 9 години )
    "Японската бегачка е завъртяла един тур на Северната дъга за 7:50,63 мин. По този начин Type R подобри с около 4 сек досегашното най-добро постижение на Renault Megane RS 275 Trophy-R. Read more: http://cars.actualno.com/Honda-Civic-Type-R-e-naj-byrzijat-hech-na-Zelenija-ad-news_460263.html#ixzz3XmOiSKyV" Чат ли си - ХОНДА подобрява рекорда със СТАНДАРТНА кола от производството , а не като недоразумението с фичката - цялото изкорубено и с 1 седалка!После реното се отправя в сервиза!ахаха
  • #11
    Дошо ( преди 9 години )
    "немско-японски нечупливи колички"!!? Альоо френските дръжки! Преди да се сравнявате с японците първо вижте какво ще правите с корейците, че ви бият под път и над път, хеле па рено!Сега и китайците са ви дигнали мерника ...ахахах
  • #10
    кравата Меркел ( преди 9 години )
    Естествено германците са най префалените псевдо техничари.Нали ги видехме немският *** пилот уби 150 човека в Алпите.Префалени яйца са само селяните от провинцията са им фенове.
  • #9
    Наблюдатела ( преди 9 години )
    Х-мод У-мод каквото и да пишат таз кола не е за къра.Вместо да правят псевдо джипки Рено час по скоро трябва да пуснат ГРАНД КАПТЮР с 15-20см по дълга версия, по примера на предшественима му гранд модус.Стотина литра по голям багажник съчетано с плъзгащите се назад задни седалки ще предизвикат доста интерес сред младите семейства с деца.Аз лично веднага бих сменил Сандерото си за подобен Каплюр но със сегашните му размери няма смисъл.Подобна версия е ясно че влиза в конглокенция с Каджар.
fallback
Последни