fallback

GM прекратява производството в Русия

Американският производител на автомобили ще затвори своя завод в Санкт Петербург до средата на годината

Щатският концерн General Motors (GM) е поредният световен автомобилен производител, който ще преустанови операциите си в Русия. Причината е комбинацията от международните санкции и вътрешноикономическите проблеми на страната, които продължават да понижават продажбите на нови автомобили там, предава Financial Times. Щандът на Opel на автомобилното изложение в Москва. Снимка: Ройтерс Американският производител на автомобили пояснява, че ще затвори своя завод в град Санкт Петербург до средата на тази година. Освен това GM свива значително обема на портфолиото си в Русия, като производството на масовите Opel и Chevrolet ще бъде преустановено изцяло. Описвайки Русия като „пазар с доста предизвикателства в дългосрочен план“, GM ще се фокусира върху луксозния сегмент от пазара с моделите Cadillac, Corvette, Camaro и Tahoe. Преструктурирането на бизнеса в Русия ще коства на GM 600 млн. долара. Еднократните разходи ще се отразят на финансовите резултати на концерна за първото тримесечие на 2015 г. Въпреки това от компанията повтарят обещанието си да върнат своя европейския бизнес към печалбата до края на 2016 г. До 2022 г. пък GM планира да увеличи пазарния си дял в цяла Европа до 8%, както и да постигне марж на печалбата от 5%. Новините от GM пристигат само ден, след като Nissan съобщи, че прекратява производството на автомобили в своя завод също в Санкт Петербург, но само за две седмици, поради слаби продажби. През февруари продажбите на нови автомобили в Русия спаднаха с 38% на годишна база на фона на влошаващата се икономика вследствие на ниските цени на петрола и западните санкции. Слабата рубла пък принуждава потребителите да отложат големите покупки, а производителите – да повишат цените. Още автомобилни новини с икономическа тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #17
    Achtung ( преди 9 години )
    Проблема не е само срутващия се руски пазар, щом Хундай е продала миналия месец 13 233 коли, Киа 12 563, Нисан 9 447, Рено 9 100, Тойота 7 143, Фолксвафен 5 804, Шкода 5 618, Мерцедес 4 151, БМВ 3 550. За сравнение продажбите на Опел за февруари са само 912 автомобила. GM явно не могат да се преборят с конглокенцията за пазарен дял.
  • #16
    Илко ( преди 9 години )
    Аве "karutsar" писнами от такива "информирани" като тебе "10-15 души са милиардери ,около 100-150 души са милионери" То само в Петербург са толкова(мн повече милионери естествено)***, а и ставаше дума за пазара за Хамъра , а що Хамърът се е продавал най-много там? Що не в САЩ или Китай например! Щом даже и ГМ са решида правят завод там значи са счели, че е нужно и изгодно , други също.
  • #15
    karutsar ( преди 9 години )
    "Илко" ти къде го видя този "един от най големите пазари" или " стабилен сигурен и огромен руски пазар " ти къде го видя този огромен пазар?Русия е 140 млн.от които 10-15 души са милиардери ,около 100-150 души са милионери ,20-30 милиона от населението са що годе платежоспособни люде и останалите около 100 млн души са алкахолизирани клошари - това е Русия. Къде го видя този огромен Руски пазар?Ако си мислиш че около 30 млн. души са огромен пазар просто не си в час.
  • #14
    toyota ( преди 9 години )
    тва американското не са коли те дори в самата САЩ не могат да попълнят нужните продажби та камоли на други пазари замислете се защо Тойота държи върха там вече 25 години а основни конглокенти са и нисан фолксваген и т.н а не форц шевнорлет и др.честно казано дори лада почнаха да правят по добри коли от тях жалко само за опел немски е все пак
  • #13
    Илко ( преди 9 години )
    ГМ са си традиционно сбъркана "компания"! Това , че не могат да се оправят в един от най-големите пазари си е тяхен проблем , все пак ги спасяваха от фалит с държавни средства.Това говори много! Преди да фалира Хамър , 60% от хамърите по света бяха купувани в Русия! Вместо да почнат да ги произвеждат там(при положение че имат стабилен сигурен и огромен руски пазар) и да изнасят за цял свят(все щяха да са на печалба) те я закриха щото така им е по лесно. Тия просто не искат конглокенция!
  • #12
    бавареца ( преди 9 години )
    можеше и тук да го направят, ама нашите политици се състезават за първо място по корупция с руснаците
  • #11
    гунчо гунчев ( преди 9 години )
    тези от ОМОН май зяпат мацката а не колата хахаха
  • #10
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е как пък ще ме наричаш ***, при положение че проблема е в теб. Цитирам ти ОПЕК! Значителното покачване на петролните цени, наблюдавано презфевруари, е заплаха за основите, като световният пазар оставасъс структурен излишък, отбелязва Организацията на странитеизносителки на петрола (ОПЕК) в месечния си доклад, цитиран от Франс прес.На фона на скок на цените с 20 процента през февруари, следкато през януари достигнаха минимум, пазарът остава белязан отпрекомерно предлагане, доближавайки един милиона барела дневно,припомня картелът.Организацията на практика е оставила без промяна прогнозитеси за средното предлагане и търсене през 2015 година. Очакватърсенето да възлезе на 92,4 милиона барела на ден, което еувеличение с 1,17 милиона барела на ден спрямо 2014 година.В петък и Международната агенция за енергията предупреди засилния растеж на цените, макар да преразгледа леко нагорепрогнозата си за търсенето, припомня АФП.Така, че олигофрене, когато нямаш грам познания не обиждай другите а *** и прочети два реда по въпроса и ако ще 100 плюса да си сложиш и сто минуса да ми пратиш, това няма да промени нещата. Пак ще си същия ***, който нищо не знае по всяка тема, но пък се мисли за разбирач.
  • #9
    Анонимен ( преди 9 години )
    Руските *** са напъплили всички сайтове и само хвалят ***...
  • #8
    до Вагнер ( преди 9 години )
    Че тя Русия си е еврейска *** бе.Медведев какъв е?И то да е само той.......Дано по-скоро се разпадне империята на злото Русия та да се пооправим и ние.Петрола падна от 62на 53 долара за барел Лукойл вдига цените.Ай ще им се не види руските *** мръсни.
fallback
Последни