fallback

Френски конкурент на Tesla струва само 40 ст. на минута

"Ние предлагаме далеч по-добра технология", твърди собственикът на Bluecars

Tesla Model S определено е явление на пазара на автомобили. Електрическата кола с цена 72 600 евро предлага разкош, практичност и екология, благодарение което вече образува дълъг списък с чакащи да я имат. Винсент Болоре обаче предлага нещо различно, което по думите му е далеч по-добро и струва само 20 евроцента на минута, пише Bloomberg. Винсент Болоре позира с един от първите Bluecars Френският милиардер, който е основен акционер в медийния гигант Vivendi, сега е съсредоточил вниманието си към своя най-нов проект - Autolib. Това е компания за споделено ползване на автомобили във Франция, която предлага малки електрически хечбеци, наречени Bluecars. Въпросните коли залагат на новаторски подход, различен от този на американската компания Tesla, която следва традициите на автомобилната индустрия и продава своите електрически коли на частни лица. Bluecars не изискват голяма първоначална инвестиция, те се наемат, като ползването им се заплаща на минута. Според Болоре неговите електромобили имат още едно предимство пред конкурентите - батериите, които по думите му са по-ефективни, по-трайни и по-безопасни. "Батериите са ключов елемент в електрическите коли. Добрите батерии означават добра печалба", казва 62-годишният милиардер. И подчертава: "Считам, че нашата технология е далеч по-добра от тази на Tesla". Акумулаторите на Bluecars, доставени от компанията Blue Solutions, са литиево-метал-полимерни. Те не се нуждаят от течни електролити за съхраняване на електроенергията, което ги прави с около една четвърт по-леки от по-популярните литиево-йонни акумулатори. Винсент Болоре твърди също така, че тези батерии остават стабилни дори при температура от 170 градуса по Целзий, докато при литиево-йонните акумулатори съществува опасност от самозапалване. Освен това литиево-метал-полимерните батерии могат да бъдат презареждани до 3000 пъти, или три пъти повече от литиево-йонните. Факт е обаче, че до момента нито една автомобилна компания не е приела технологията на френския милиардер. Разработването на електрическите коли и батериите е отнело на Болоре около 3 години и над 3 млрд. евро. В момента Bluecars може да бъде нает в Париж, Лион и Бордо, а още през юни електричките ще бъдат налични и отвъд океана - в Индианаполис, САЩ. Също през тази година компанията ще стартира дейност в Лондон, като в момента финализира документите си за пазара на Сингапур и проучва възможностите за бизнес в Лос Анджелис. "Autolib върви по стъпките на програмата за споделяне на велосипеди Velib във френската столица. Това е най-добрият начин за преодоляване на задръжките към електрическите коли от страна на клиентите", смята Винсент Болоре. "Жителите на града могат да използват Bluecars за пазаруване, за удоволствие, за бърз транспорт и дори за излети в провинцията. При това без притеснения за това къде ще ги заредят",  споделя милиардерът пред Bloomberg. В момента Autolib разполага с около 3000 Bluecars и 900 станции за зареждане в Париж, като през тази година трябва да бъдат прибавени още 500 коли и 200 станции. Над 70 000 души са платили таксата за едногодишно ползване в размер на 120 евро и могат да използват колите срещу 18 евроцента на минута. Bluecars са достъпни и за онези, които нямат абонамент. В този случай клиентът плаща по 9 евро за половин час ползване. Самите коли, които не са особено луксозни, са с дизайн на именитата компания Pininfarina SpA. От юни производство на електромобилите ще осъществява и френската компания Renault SA. До момента Autolib е продала около 450 коли на частни и корпоративни клиенти. Цената на електромобила е 20 000 долара. През миналата година Bluecar пусна на пазара още две версии на хечбека - кабриолет под името Bluesummer и товарна версия, при която задните седалки са премахнати. Начинанието на Винсент Болоре изглежда перспективно, но самият той твърди, че никой не е застрахован от провал. "Конкуренцията на пазара на електрически коли е жестока. Ако проектът потръгне, ще бъда много богат. Ако не, пак ще бъда много богат, но поне ще спра да харча по 300 млн. евро годишно за проекта", заяви бизнесменът, който има дялове в десетки компании с най-различна дейност. Все пак милиардерът е оптимист: "Никой не разбира стойността на този бизнес. Съхранението на електрическа енергия (батерии) е пазар, който може да бъде измерен в стотици милиарди долари", смята Болоре.Снимки: Ройтерс

Тагове: autolib bluecars
fallback
  • #10
    cccc ( преди 9 години )
    Простите консуматори наливат парички в джобчето на милионерчетата, духат зимата в шепичките на дечицата си, за да ги стоплят! Мечтателите умряха с края на романтизма ,,,,,,,,, Сега сме милионерчета и консуматори!
  • #9
    bert ( преди 9 години )
    доста елементарни коментари от повечето писачи тук.човекът не е казал, че продава нещо най-ефтино или най-бързо, едва ли някой тук си дава сметка от какво значение са батериите в днешния свят. подобни проекти са супер полезни за развитието на новите технологии, но тук явно се вълнувате повече от спойлери, ремуси, сини лампи и конски сили... няма лошо, но и те са създадени от подебен тип мечтатели, а не прости консуматори
  • #8
    АЙ! ( преди 9 години )
    Добре де, така ли не разбрахте, че никой няма интерес от ел.коли? Това, което се прави е за "прах в очите".
  • #7
    Бумеранг ( преди 9 години )
    Сещате ли се колко трябва да поработят за да стане работата с тези коли:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) Като ни наложат ограничения за другите .... ако успеят то пак ще загубят защото пак ще сме си голтаци и пак няма да купуваме скъпотиите им! Да го дуят:-) :-) :-) :-) :-)
  • #6
    Бумеранг ( преди 9 години )
    Айде пак да си направим бакалската сметка-а-а! Едно Пежо йон е около72 000 лева ! Като си купя един съвременен дизел на 5 години за около 20 000. и го карам 7- 8 години и после го хвърля, не го продавам!!! Карам средно по 12 000 км по 5 на сто за година прави 600 литра нафта по 2,50=1500 лева Умножено по 7 = 10 500 айде 11 000+ 20 000 за колата и какво излиза??? За парите за една електро кола дадени наведнъж аз ще карам три различни коли слдващите 25-30 години и то няма да ги изтърся наведнъж!
  • #5
    М ( преди 9 години )
    Конглокент на Тесла? НЕ, просто поредния грозен френски леген! Иначе е добре че индустрията малко по малко започва да се ориентира към ел. автомобилите. С нетърпение чакам да видя какви модели ще извадят немските и японските фирми в близко бъдеще. Защото тия хибриди които предлагат в момента е ясно че нямат бъдеще и са просто една преходна технология която има за цел да отлага неизбежното преминаване към 100% електрически транспорт.
  • #4
    Никола ( преди 9 години )
    И най-важното не са написали , какъв пробег с едно зареждане има ? Иначе това си е градски проект , защото за тези коли ще има осигурен паркинг ,което за градове като Париж и Лондон е супер лукс .
  • #3
    д-р.Куртев ( преди 9 години )
    Не ми стана ясно,как така хем са най-добрите в момента,хем никоя компания не ги иска ??
  • #2
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тук нямаш разход за гориво, за обслужване, за данъци и за самата кола ;)
  • #1
    Most_Wanted ( преди 9 години )
    40ст на минута. Аз до морето си ходя за 3 часа, демек с това ще е поне 4. 4 часа = 240минути * 0.4ст = 96лв в едната посока. Голяма евтиния - по добре да отида с някое V12 - ще ми е по-изгодно
fallback
Последни