fallback

BMW 750d - ветеранът отново е във форма

Изпробвахме най-мощната дизелова модификация на 7-Series

Автомобилният свят с нетърпение очаква излизането на новата 7-Series на BMW. Засега около нея витаят само слухове, но баварците са амбицирани да представят достоен конкурент на последното поколение S-Class на Mercedes-Benz. В BMW обаче все още продават доста успешно сегашното поколение на своята лимузина, като имахме възможност да тестваме най-мощната дизелова модификация - BMW 750d xDrive.Въпреки дългите години на служба - сегашната генерация на модела се появи през 2008 г., лимузината все още има какво да даде на клиентите си, като комбинацията от качество, спортен характер и елегантност не би трябвало да ви оставят безразлични. Факт е, че именно това поколение на 7-ицата поправи всички грешки, допуснати преди това. И напълно заслужава званието си "флагман на марката".Моделът претърпя последния си фейслифт преди близо 3 години, но продължава да е все така привлекателен на външен вид. Това е постигнато, благодарение на модерната, но същевременно класическа външност. При това поколение на модела я няма обемистата задна част, която не се харесваше на мнозина. В новата задница вече са налице модерните стопове с LED-технология. А отпред имаме променена решетка на радиатора, която е типична за последните модели на BMW.Още при влизането в колата, става ясно, че говорим за модел от много висок клас. Той предлага безброй възможности за регулиране на седалката и волана, така че всеки водач или пътник до него да може да се настани във възможно най-комфортната позиция. Самите кресла са удобни за дълги пътувания, като се нагласяват спрямо формата на тялото. Същото важи и за задния ред, където има достатъчно място за коленете на возещите се. Самият модел се предлага както със стандартна задна седалка, така и с две отделни кресла. В същото време в интериора ясно се виждат и спортните амбиции на баварците. Например, графиката на таблото се променя в зависимост от избрания режим на придвижване. В режим Comfort то има класически вид, но ако превключите на "Eco Pro" цветът става син. А при превключване на "Sport +" показанията придобиват червеникав оттенък. Същевременно налице е и пълноцветният BMW Head-Up дисплей, който проектира актуалната скорост и указанията на навигационната система върху предното стъкло, директно в зрителното поле на водача. По желание може да бъдат изобразявани актуалното ограничение на скоростта и статуса на активния автопилот. На опционалния BMW Head-Up дисплей могат да бъдат показвани и предупрежденията на асистиращите системи, включително предупреждението при опасност от сблъсък и разпознаването на пешеходци на BMW Night Vision. Последното представлява технология, която разпознава пешеходци и животни в тъмнината дори и от голямо разстояние, и целенасочено ги осветява. Системата действа с помощта на дистанционни сензори, като при активирано топлинно изображение водачът получава допълнителни предупреждения на контролния дисплей, както и на мултифункционалното арматурно табло или на BMW Head-Up дисплея. При непосредствена опасност прозвучава и звуков сигнал, а спирачките преминават в режим на максимална готовност. Общо взето, всичко е съобразено със стила на шофиране и нуждите на клиента. За тях се грижат също така мултимедийна система с 9,2-инчов дисплей, както и аудиосистема Harman/Kardon с мощност 1200W и 16 високоговорителя. Налице е и предлаганата като опция навигационна система Professional от най-ново поколение, която впечатлява с функцията за бърз старт, подобреното изчисляване на маршрута и контрастен 10,2-инчов цветен дисплей. В големия град 3D навигацията с висока резолюция осигурява лесна ориентация чрез изобразяването на характерни сгради. С опционалното оборудване ConnectedDrive Services и Real Time Traffic Information водачът получава информация за трафика в реално време с точност до 500 метра, което ви позволява целенасочено да заобиколите задръстванията.В режим ECO PRO въз основа на данните от навигационната система предвиждащият асистент изчислява кога да отнемете газта, за да може да адаптирате скоростта своевременно и ефективно. Но ECO PRO може и повече - на базата на индивидуалния стил на шофиране, ситуацията на пътя и профила на трасето, той изчислява и алтернативен маршрут за оптимална ефективност. Навигационната система се управлява с контролера iDrive Touch. Неговата чувствителна на допир Multitouch повърхност позволява не само въвеждането на ръкописни знаци с пръст, но и увеличаването на изображенията на картите или в интернет.Лимузината е оборудвана с 3,0-литров дизелов мотор с 6 цилиндъра. На пръв поглед това не съвпада с името - 750d, тъй като се очаква последните две цифри да обозначават работния обем на двигателя. В случая обаче става дума за агрегат с Twin Power Turbo технология (3 турбини), който предлага сериозните 381 к.с. и 740 Нм въртящ момент, който е наличен при 2000 оборота в минута. Ускорението от 0 до 100 км/ч е направо впечатляващо - 4,9 секунди, а максималната скорост на автомобила е ограничена по електронен път на 250 км/ч. И всичко това при смесен разход на гориво от 5,6 л/100 км, които са напълно постижими при разумно шофиране.Това, от което бяхме впечатлени най-вече, е стабилността на 7-Series при високи скорости. Дори над 200 км/ч машината стои стабилно на пътя, благодарение на активното кормилно управление. То повишава маневреността, пъргавината и комфорта, тъй като задните колела също се включват при промени на посоката на движение. Освен това завиващите задни колела значително намаляват диаметъра на завой. В серийното оборудване на BMW 750d вече влиза система xDrive, която гарантира бързото прехвърляне на въртящият момент там, където сцеплението е най-добро. Това прави колата още по-безопасна, особено при шофиране в зимни условия. Вярно - срещу сериозна сума. Цените на тази модификация на баварската лимузина стартират от 200 000 лв. с ДДС.Снимки: BMW 

Тагове: bmw 750d xdrive
fallback
  • #19
    или?? ( преди 9 години )
    Остави купувачите да избират дали да си дават парите за технологий или за кубатури,пък ти като си купуваш даи и 300 000 за 7 литров мотор.
  • #18
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ам чи то двеста иляди лева нса ли мноу за двигател три иляди кубика
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Тулбухин имат ли такива коли,там предимно се карат руски коли, много жалко племе са тия (ТУЙ,ОНУЙ,ТЪЗ)
  • #16
    ;) ( преди 9 години )
    Мога да ти кажа само едно на тебе дето си имал БМВ,според мен никога не си притежавал БМВ дори се съмнявам че имаш книжка,това е извод от коментара ти...не се обиждаи ха.
  • #15
    Бивш собственик ( преди 9 години )
    Имал съм БМВ и мога да твърдя че интериорът им е хубав,но много нефункционален-докато си настройш навигацията ще си стигнал до града или адреса който търсиш. И поне за мен е грозноват. Още повече за отрицателното ми мнение допринася факта че същият интериор се среща в почти всеки модел на компанията.
  • #14
    аз ( преди 9 години )
    Пацо какви препратки те люлеят бре брате,това е линия която според бмв е добре оформена и удобна,сащо и според мен това е един изключително тузарски интериор.Това че се придържат в тази линия при всичките си модели също е добре щото им се получава нали.?БМВ е лидер и туй то ;)
  • #13
    пацо ( преди 9 години )
    В тоя клас има един лидер и това е Мерцедес. БМВ винаги са им дишали във врата, но са една идея отзад. Ауди и японските пръчки незнам защо се пънат въобще в тоя клас. На това БМВ не му достига това че интериора е много близък до 5-цата. Докато при С-класата няма аналог и препратки към по нисък клас.
  • #12
    реалност ( преди 9 години )
    Напълно съгласен анонимния под мен,само да добавим че японските опити пък тридно доближават дори ауди-фауве...
  • #11
    нали??? ( преди 9 години )
    Няма подобна... ето това е кола дет се казва
  • #10
    Цена ( преди 9 години )
    Тва малко ми звучи като лафа на митничара, дето го питали за колко време ще събере пари за BMW: "Цените на тази модификация на баварската лимузина стартират от 200 000 лв. с ДДС."В случая цената май точно такава, кат за цялата фирма.
fallback
Последни