С 339 738 продажби през 2014 г. компанията излиза пред Mercedes, Lexus, Audi и Cadillac
Германската компания BMW си върна първото място по продажби в САЩ сред производителите на луксозни автомобили. Реализациите през 2014 година на базирания в Мюнхен производител достигат 339 738, което го извежда пред конкурентите от Mercedes, Lexus, Audi и Cadillac, съобщава Bloomberg. Снимка: BMW Съществена роля за първото място на BMW са изиграли продажбите през последния месец на миналата година. През декември баварската компания е продала 41 526 автомобила в САЩ, което представлява ръст от 11% спрямо година преди това. Така резултатът за цялата 2014 година достига 339 738 продажби, или ръст от 9,8%. Втори в класацията е миналогодишният лидер Mercedes. Щутгартската компания приключва годината с общо 330 391 продажби, отбелязвайки ръст от 5,7% на годишна база. Продажбите през декември достигат 34 009 (ръст от 3%). Третото място с 311 389 продажби (ръст от 14%) през 2014 година остава за японския производител Lexus. Луксозната марка на Toyota е реализирала 39 879 продажби през последния месец на миналата година, записвайки увеличение от 15% спрямо същия месец на 2013 г. Другият голям производител на луксозни автомобили от Германия - Audi, приключва годината със 182 011 продажби в САЩ (ръст от 15%). Сделките на марката през декември са 19 238, което представлява увеличение от 13%. С разочароващо представяне приключва 2014 година американската марка Cadillac. Нейните продажби през декември отбелязват спад от 11% до 16 150 автомобила. Годишните продажби пък намаляват с 6,5% спрямо 2013 година до 170 750. Начело на класацията по продажби на луксозни автомобили в САЩ през 2013 година бе Mercedes, който отне титлата от BMW. Базираният в Мюнхен производител оглави класацията и през 2011 година, а преди това в продължение на 11 години най-добре продаваната марка премиум автомобили в САЩ бе Lexus.