Компанията Renault организира специално мероприятие за представители на пресата във Франция, на което демонстрира най-новите си разработки. Едно от изненадите се оказа представянето на нов компактен дизелов мотор от семейството POWERFUL, който вероятно скоро ще се появи под капака на малолитражките на производителя.
-
#21
Да го направят 0.6 литра и съвсем ще стане като двигател на трбантче :DНай-вероятно ще се вгражда в новото twingo..
-
#20
Най вероятно гледаш CB500X/R/F , те са само с 2-а цилиндъра защото така двигателя има значително по малко детайли, и става по компактен и евтин.По правили мотоциклетните двигатели имат по малък ресурс и по нисък въртящ момент (съобразен с теглото на мотоциклета)
-
#19
А пък аз имам 1 тъпо питане...Един мотоциклет ендуро на Suzuki има 750 кубиков мотор, 4 цилиндър, 4 такта. Защо никой до момента не е направил такъв тип мотор? Заради въртящият момент ли? Сериозно питам! Също така новите мотоциклети на Хонда до 600 кубика са с 2 цилиндъра и 4 такта. Защо някой просто не си направи експеримент и да види какви са резултатите?
-
#18
По скоро в новата А-класа на Мерцедес :
-
#17
сигурно ще се вграждат в новата 1-серия на БМВ!
-
#16
Звучи интересно. Рано или късно някой трябваше да посегне към двутактовата машина. Всички се хилеха на варбурзите ,но навремето това бяха жестоки машини ,единствено екологията им куцаше. Конкретно в този двигател единствено това ме интересува как ще го борят, както и надеждността!
-
#15
Както е тръгнало скоро време и с 1 цилиндър мотори ще почнат да изкарват, а последното стъпало в еволюцията ще бъдат коли, като на Флинстоун с крачно задвижване. Тогава няма да има замърсяване, но еколозите сигурно ще въведат данък за кислорода. Ще слагат апарати, които да отчитат броя вдишвания и на това ще слагат данъка.
-
#14
Чудесно! При 2тактовия (социалистическия) двигател имаше голям разход заради неефективното изгаряне на газовете. Сега с директното впръскване проблема е решен, дори няма нужда от 4 клапана на цилинвър. Относно баланса, то двигателя играе с последователно четно движение и не виждам и там проблема. Може би оборотите ще бъдат малко завишени, но щом е дизел + турбо, въртящият момент ще бъде доставен още под 1000 оборота. Интересен двигател, очаквам го с нетърпение. Поздравления за Рено!
-
#13
да е60 - и аз така мисля. предстои да видим дали газови турини няма да свършат по добре работата. те са компактни и леки. но май са скъпи - не знам.
-
#12
Всъщност има голяма нужда от такива двигатели. С навлизането на хибридите този двигател може да бъде като като задвижване, когато ти свърши батерията да не останеш на пътя или да зарежда батериите. За тази цел трябва нещо много малко, леко, евтино и ефективно. Браво на Рено, вместо да се опитват да правят спортни коли с предно това е много по-подходяща ниша за тях.