fallback

Тест на всички спортни коли от тази година

От Renault Megane RS 275 Trophy R до BMW i8 и Ferrari 458 Speciale (Видео)

Коя е най-добрата спортна кола на годината? Труден въпрос, на който отговор дават редакторите на британското издание EVO. Задачата им се усложнява допълнително от факта, че категорията е само една, като в нея попадат автомобили с коренно различни характеристики и цена. За да определят коя е най-добрата спортна кола, редакторите на EVO правят общ тест на всички претенденти. Тази година за целта е избрано пусто и осеяно със завои шосе в Шотландия, което според британското издание предоставя отлични условия за проверка на качествата на автомобилите. Претендентите за титлата на EVO са общо 10, сред които хечбеци с четири цилиндъра, спуерколи с V12 двигател и дори хибрид. Това са Ferrari 458 Speciale, Audi S1, VW Golf R, Renault Megane RS 275 Trophy R, Jaguar F-Type R Coupe, BMW i8, BMW М3, Aston Martin Vanquish, Porsche Cayman GTS и McLaren 650S. Автомобилите са от най-висок клас, при които трудно може да бъде намерен недостатък. Именно затова EVO търси колата с най-доброто съчетание от мощност, пътно поведение, комфорт и управление. Претендентите за спортен автомобил на годината на EVO. Снимка: EVO Присъдата на EVO за Renault Megane RS 275 Trophy R е определено положителна. "Megane RS 275 Trophy R е брилянтна кола", "Характерът й е много близък до този на Ferrari 458 Speciale, това е един наистина луд автомобил", е мнението на двама от редакторите. Audi S1 също печели симпатии и е определен като много добър. VW Golf R обаче получава оценка невероятно добър. "S1 и Golf R са близки като усещане, но моделът на VW стои с едно стъпало по-нагоре. S1 има леки забележки в управлението и отзивчивостта на двигателя", споделят от EVO. Aston Martin Vanquish пък е сравнен с динозавър, не добра оценка получава и новата му трансмисия с 8 степени. Двигателят V12, спирачките, управлението и комфортът обаче са определени като фантастични. Jaguar F-Type R Coupe получава отлични отзиви за своя дизайн, както и за пътното си поведение, което британците определят като забавно. "Технически брилянтен" е оценката на McLaren 650S, който обаче търпи сериозна критика за неудобната си шофьорска позиция. "Най-голямата изненада тази година е BMW i8. Той е много различен от останалите претенденти, защото е екологичен модел. Очаквах, че тази кола само ще напомня на спортен автомобил, но бях приятно изненадан - това е изумителен спортен автомобил", заявява един от тест пилотите. "Определено съм изненадан. Тази кола има малък двигател с 3 цилиндъра и електромотор, а се управлява и ускорява като расов спортист", казва друг от тях. Лека критика има само към предните гуми, които са тънки и не държат добре в завои. Редакторите на изданието са силно впечатлени и от динамични възможности на Porsche Cayman GTS, но в същото време не пестят критика. "Обожавам базовия Cayman S и бях сигурен, че просто ще се влюбя в тази акцентираща върху спорта версия. Очаквах, че тя ще бъде по-рязка и фокусирана, но до определена степен останах разочарован", казва един от тестващите. Най-сериозна критика обаче търпи моделът, който обикновено е еталон за бързина и пътно поведение - BMW М3. "Трудно е караш М3 бързо на мокра настилка", казва един от изпробвалите колата. "Усеща се тежък, особено отпред, а всъщност е по-лек от своя предшественик. Новият М3 просто не е това, което очаквахме". Автомобилът, който завладя сърцата на редакторите на EVO през тази година е Ferrari 458 Speciale. Именно той е и носителят на титлата "Най-добър спортен автомобил на EVO". "Какво прави 458 Speciale толкова специален? Ами всичко в него. Този модел събира най-доброто, което сме виждали от Ferrari през последните 10 години - невероятно ускорение, прецизно управление, бърза трансмисията и отлично реагиращ двигател. Но най-ценното в този автомобил е, че той предлага за всеки по нещо. 458 Speciale може да бъде изключително бърз, но и наистина приятен за релаксиращо каране. Той е просто перфектен", отсичат британците.

Тагове:
fallback
  • #18
    до дошко ( преди 10 години )
    От тия всичките само Кайман-а става за спортна кола.
  • #17
    Дошо до Дошо ( преди 10 години )
    И като я продадеш какво ще си купиш с 400лв заплата?
  • #16
    До Като гледам ( преди 10 години )
    Аз като гледам, единствения леген е онова нещо над раменете ти. Кво те бъркат японските коли. Трябва да си адски ***, за да не се сетиш за Лансер, за Импреза и за мнооого други коли, било то от Япония, Щатите и т.н.Да сложиш Голф или Меган пред японка - верно трябва да си яко празна кратуна
  • #15
    speedart ( преди 10 години )
    В интерес на истината , трябва да се види кои модели са излезнали през годината и да се разбере защо автомобилите в теста са толкова разнобразни и несъпоставими..
  • #14
    LinKuei ( преди 10 години )
    Ок, заглавието е на "Тест на ВСИЧКИ...", но искаш да ми кажеш, че на никой не му прави впечатление, че няма нито една...дори и да е ей така, за цвят...нито една неевропейска кола? Стига де, чак толкова да е елит(ар)но европейското производство....
  • #13
    speedart ( преди 10 години )
    Заглавието на статията е "Тест на ВСИЧКИ спортни коли от ТАЗИ година".....и започва с изречението "Коя е най-добрата спортна кола на годината"....не на Европа само..а за ГОДИНАТА...
  • #12
    LinKuei ( преди 10 години )
    Момчета, защо търсите азиатци при положение, че всички претенденти са европейски автомобили и се оценяват от британци? Ако класацията беше "Най-добра спортна кола В СВЕТА за годината", тогава питайте къде са японците и американците...
  • #11
    Дошо ( преди 10 години )
    Защо няма поне едни японски кошник?! Продавам хондичката, дотук бях!
  • #10
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    bil sum v southampton, ot japan direktno im nosehme nato4eni impreza sti, lancer evo, skyline i drugi besotii...te si znaqt kvo da karat, ne gi mislete!
  • #9
    като гледам ( преди 10 години )
    Японските легени даже не ги споменават в подобна класация!
fallback
Последни