При първите причината е сервизната акция на модела Fit , а при вторите - спад на пазара в Китай
Два от най-големите японски производители – Honda Motor Co. и Nissan, бяха принудени да преразгледат първоначалните си планове за обем на продажбите, пише Bloomberg.В Honda планираха да достигнат 6 млн. единици през финансовата година, завършваща през март 2017 г. Няколкото сервизни акции на модела Fit (на снимката) обаче са на път да осуетят тези намерения. Така се очаква компанията да приключи 2014 г. с около 4,3 млн. продажби, съобщава Bloomberg.„Продължавам да държа на тази цифра – 6 млн. бройки на година, но по-важното пред нас е клиентите ни да бъдат доволни от услугите и продуктите, които им предлагаме. Така че няма да е фатално, ако не постигнем тази цел“, заяви изпълнителният директор на Honda Таканобу Ито.От излизането на новия Fit на пазара преди година до момента бяха организирани 5 сервизни акции на модела заради различни проблеми. Като цяло от 2008 г. до момента Honda е изтеглила над 10 млн. автомобила заради некачествените въздушни възглавници, производство на компанията Takata.В Nissan също намалиха прогнозите си, които сочеха, че през тази финансова година ще бъдат достигнати продажби от 5.45 млн. автомобила. Очакванията са новият резултат да бъде с около 3,5% по-нисък, или с около 200 000 бройки, като причината за това е спадът на пазара в Китай. През октомври Nissan записа 104 000 продажби в Китай, или с 9% под очакваното. А като цяло спадът при компанията на този пазар продължава вече 4 месеца. Въпреки това продажбите до момента са с 4.4 % над миналогодишните.Що се касае до други държави, там резултатите на Nissan се подобряват. В САЩ увеличението е с 9.7%, като плановете са да се достигне 1.41 млн. автомобила. В Русия за първите 9 месеца на годината са продадени с 93 000 коли повече, което показва увеличение с 12% в сравнение с 2013 г.Снимка: Honda