fallback

Дизелов, бензинов, метанов или електрически?

Това са финалистите за екологичен автомобил на годината 2015

Тазгодишното издание на конкурса Екологичен автомобил на годината (Green Car of the Year) се очертава да бъде наистина интересно. Финалистите са колкото еднакви, толкова и различни. Всички те са икономични, но се задвижват от коренно различни двигатели. Журито на конкурса е допуснало до финалната част от общо 5 коли - една дизелова, една електрическа, една метанова, една бензинова и една, която предлага почти всичко, сочи информацията. Това са Audi A3 TDI, BMW i3, Chevrolet Impala Bi-Fuel, Honda Fit (Jazz) и Volkswagen Golf. Моделът на Audi се задвижва от 2.0-литров дизелов двигател с означение "clean diesel" (чист дизел), което получават най-икономичните и съответно екологични версии на дизеловите модели на производителя. Вторият по азбучен ред - BMW i3, е електромобил, който може да бъде снабден с допълнителен бензинов агрегат, служещ като генератор за зараждане на батериите. Колата разполага с карбонов монокок, който й предоставя здравина и ниско тегло. Chevrolet Impala Bi-Fuel е бензинов модел, но оборудван с метанова уредба, като може да се задвижва със всяко от двете горива. Американският модел е най-големия сред финалистите, като представлява просторен седан с 3,6-литров двигател. Honda Fit, известна в Европа като Jazz, е оборудвана с 1,5-литров бензинов двигател от новата серия на японците Earth Dreams. Мъникът предлага водещо пространство и функционален салон, както и разход от 5,3 л/100 км при движение по магистрала. Този модел разполага и с хибридна версия. Volkswagen Golf не участва с определена версия. "Това е кола, която предлага нещо за всеки. Тя може да бъде оборудвана както с икономични бензинови и дизелови двигатели, така и с електрическо задвижване", се казва в информацията от Green Car of the Year. Кой ще победи тази година ще стане ясно по време на автосалона в Лос Анджелис, който отваря врати следващия месец. През миналата година наградата грабна Honda Accord Hybrid/Plug-In Hybrid, а година преди това - Ford Fusion Hybrid/Plug-In Hybrid. Отличието през 2012 г. бе за Honda Civic Natural Gas, а през 2011 - за Chevrolet Volt. Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #14
    до Дошо ( преди 9 години )
    Професоре,провери си Сивик-сенокосачката с какви аербеци е,че днес има още еди случай на смъртоносен инцидент с жена от Орландо, и пак със Хонда Сивик. Моли се, да са ти пробутали някоя с гърмяли възглавници,че да не осиротее форума без теб.
  • #13
    Автор ( преди 9 години )
    Голфът е най-добър, неслучайно продава милиони бройки всяка година!
  • #12
    RRE ( преди 9 години )
    Golfa e avtomobila na avtomobilite
  • #11
    Анонимен ( преди 9 години )
    каквото и да си говорим метан/газ е най-чистият вариант следван от бензин и на последно място петроления дизелбио дизела че е по-чист по-чист е въпроса е дали е конглокентен на бензинадруг е въпроса че производството му е доста чисто и разстенията от които е нпаравен вече са погълнали голямо количестов СО2
  • #10
    TDI_Power ( преди 9 години )
    Я виж за 2009 и 2010 колите дето са печелили наградата и пак пиши. TDI Clean Diesel в момента е най-чистото и икономично гориво.
  • #9
    Анонимен ( преди 9 години )
    дошо все повече ми се издига в очите напоследък евала :)и кога по-точно приус е печелил зелена кола на годината 2006 мерглоки маринер хибрид2007 тоъота камри хибрид2008 шеви тахо хибрид2009 ФВ джета тди2010 ауди а3 тди2011 шеви волт плъг ин2012 ходна сивик газ2013 форд фюжън/мондео2014 хонда акорд
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    The average, on-road emission levels of NOX were estimated at 7 times the certified emission limit for Euro 6 vehicles. http://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_PEMS-study_diesel-cars_20141010.pdfСамо технически неграмотен платен автожурналист може да говори за "чист" дизел.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Дизелите имат канцерогенни емисии на азотни окиси и наночастици! Газовете от дизелов ДВГ са канцероген 1-ва степен според Световната Здравна Организация! Наскоро немско изследване потвърди че реалните емисии на азотни окиси от дизели покриващи Евро6 на хартия надхвърлят средно по 7 пъти Евро6 нормите.
  • #6
    TDI_Power ( преди 9 години )
    Конглокенция реално няма. Всички модели освен Audi (и Golf в зависимост от двигателя) нямат място в класация за зелена кола. Тока за електричката например да не би да идва от вятъра? В интернет има достатъчно източници където е обяснено, че всъщност електричките са по-вредни за околната среда от обикновен бензинов двигател. За метана да не говорим. В краткосрочен план може да изглежда като по-чистото гориво, но е изключително опасен и токсичен и при по-сериозен добив ако се получат течове ще скапе климата за отрицателно време. Не забравяйте, че дизелово гориво се прави и на растителна основа. Чисто, природно и не замърсява.
  • #5
    Анонимен ( преди 9 години )
    Prius go niama zastoto ne as izkarali nov model,a I niama smisal da u4astva zastoto vinagi e pe4eli tazi nagrada.
fallback
Последни