IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

НОВАТА “ШАПКА” НА ФОЛКСВАГЕН

Фолксваген съобщи за новата си стратегия носеща названието "Hut" или от немски "шапка". Според нея различните модели ще имат различен, собствен дизайн на купето но ще използват едно и също шаси.

НОВАТА “ШАПКА” НА ФОЛКСВАГЕН
Или с други думи "шапката" ще се сменя, а платформата ще остава една и съща. В резултат на новата стратегия през следващите три години Фолксваген ще пусне на пазара десет нови автомобили, които или ще бъдат базирани на основни части от сега произвеждани модели или ще бъдат модели предназначени за заемането на специфични "ниши" на пазара. Първият пример за новата стратегия ще бъдат моделите Cross, част от които ще видим още идната година. Крос Поло ще бъде представено на автосалона в Женева през февруари, Крос Голф и Крос Фокс ще дойдат малко по-късно през 2006. Всички модели Крос ще имат различен дизайн от базисните модели и ще се опитат да привлекат по-младите купувачи. Сред автомобилите предназначени да заемат специални ниши на автомобилния пазар може да се спомене новото поколение Скироко, купето което ще бъде създадено на базата на Голф. Новото поколение Скироко трябва да се появи през 2008. За тогава е планирана и премиерата на новия автомобил в стил купе с 4 врати, който ще се появи на базата на Пасат и ще бъде предназначен да конкурира Мерцедес-Бенц СLS. Според шефа на Фолксваген Волфганг Бернхард новата стратегия "Hut" ще позволи на фирмата да не бъде толкова силно зависима от един модел, както това сега е с Голф. От друга страна тя ще позволи на фирмата рязко да увеличи асортимента си без да увеличава рязко и разходите. Голямата амбиция на Бернхард е да съкрати до 2010 разходите на Фолксваген за развойна дейност със 7 милиарда евро. Това, според него, може да стане именно чрез стратегията "Hut", т.е. чрез използването на общи части при няколко различни модела. В същото време във Фолксваген са наясно, че пазарът е наситен със силна конкуренция и потребителите едва ли ще са съгласни да купуват масово продукти имащи само различни "шапки", без да предлагат значителна иновация. Затова от фирмата обещават внимателно провеждане на новата стратегия, съчетано с иновация и технически нововъведения за новите модели. {moscomment}