fallback

Как да изберем правилните чистачки

Тихи или издържливи, меки или твърди, плоски или конвенционални?

Изборът на подходящи чистачки и навременната им смяна не бива да бъдат подценявани. Този маловажен на пръв поглед компонент е основен за подсигуряване на видимостта и е неизменим помощник в сезоните с чести валежи. Полезни съвети за избора, вида и правилното използване на чистачките даде пред Automedia.bg Хавиер Боланд, главен инженер по развойната дейност в основната фабрика на Federal Mogul в Европа, където се конструират и произвеждат чистачките Champion. Старите конвенционални чистачки замръзват по-лесно. Снимка: Ройтерс "Чистачките са като гумите. Винаги има компромис. Няма как да бъде създадена перфектна чистачка, тъй като всеки различен модел предлага различни характеристики, съобразени с изискванията и предпочитанията на клиента", каза Боланд. "Ако искате безшумни чистачки, то ще ви се налага да ги сменяте по-често, тъй като те са изработени от по-мека гума", допълни той. Специалистът, който работи в бранша повече от 20 години, даде пример с чистачките за оригинално вграждане на моделите на VW Group, които разработва и произвежда компанията му. Автомобилите на марката VW, например, се оборудват с по-шумни, но значително по-издържливи чистачки. При автомобили като Audi обаче на първо място се поставя комфорта. Именно затова се използват меки и безшумни чистачки, които обаче изискват по-честа смяна. Хавиер Боланд даде отговор и на един любопитен, но важен въпрос - кои чистачки са по-добри - конвенционалните с метална конструкция или новите (плоски) с безшарнирни пера. Той е категоричен, че новата технология има само предимства пред старата. Липсата на метална шарнирна конструкция прави чистачката много по-проста, а от там - по-надеждна. Освен това въпросната метална конструкция повишава шума, а през зимата може да замръзне и да влоши представянето на чистачката. Фабриката на Federal Mogul в Белгия конструира и произвежда чистачки от 1978 г. Снимка: Automedia.bg Как обаче стои въпросът с чистачките за вторичния пазар. Изборът се свежда до оригиналните, произведени за първоначално вграждане на съответния модел автомобил, и универсалните, разработени да пасват на широка гама модели. Предлагат се и аналози на оригиналните чистачки, разработени за вторичния пазар от други компании. "Обикновено цената е водеща при избора на чистачки, подари което шофьорите предпочитат чистачките, разработени за вторичния пазар. Цената им може да бъде до няколко пъти по-ниска от тази на аналогичен компонент за оригинално вграждане", заявиха от "Руди 96", дистрибутор на Champion за България, като уточниха, че на пазара се предлага широка гама от размери за максимално покритие на автопарка. Хавиер Боланд обяснява предимствата на новите чистачки с безшарнирни пера. Снимка: Automedia.bg След като сме избрали правилните чистачки, трябва да знаем и колко дълъг живот имат те. Времето за смяна идва когато перото на чистачка загуби соята еластичност. Обикновено това става в края на лятото, след като чистачката е била изложена на силното слънце, уточнява Боланд. През горещите летни дни стъклата на автомобилите се нагряват силно, а перата на чистачките са пристиснати към тях. Тази топлина повлиява на еластичността на гумените елементи - също като при автомобилните гуми. Именно затова е най-добре да смените чистачките си през есента. Така те ще бъдат достатъчно еластични през студените дни, като ще запазят качествата си и за летния сезон. При някои по-нови модели автомобили производителите въведоха нови способи за удължаване живота на чистачките. Моторчето, което задвижва рамената, прави по едно леко движение на всеки няколко стартирания на двигателя. По този начин, независимо че не използвате чистачките, те правят леко движение, с което перото променя позицията си и се предпазва от трайно деформиране. "Изборът на чистачки е много важен. Може да бъде сравнен с този на гуми, тъй като технологията за производство е сходна. Различните производители използват различни смеси, като освен това използват различни технологични процеси. Разликата от една чистачка до друга е огромна, независимо че не се вижда от пръв поглед", допълва Хавиер Боланд. И уточнява, че повечето машини във фабриката му са уникални, конструирани от техни инженери и произведени по специална поръчка.

Тагове:
fallback
  • #7
    iaroslav stanchev ( преди 10 години )
    Абе Бош,Шампион,Валео все едно,всичките ги правят в Китай.Само цените им високи.От години купувам само пера за чистачките.3 лв. комплекта,графитни,не скърцат,чистят добре.Изкарват около 6 месеца през есента и зимата.
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    На БОШ чистачките са добри но не най добри. Цената им изобщо не отговаря на качеството. На втората година са за хвърляне. Евтините и те горе-долу толкова държат. Аз си сменям само гумата. Няколко лв. струва и без проблем си е сменяш всяка година и си с перфектни чистачки по всяко време за без пари. Автопарка у нас е такъв, че много хора пестят от такива неща, които са много важни, както и от гуми. За това катастрофите са много....
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аз миналото лято си купих едни Champion за 28 лв, сложих ги и на втората седмица ми ги откраднаха... Добре че не си изхвърлих старите, още съм с тях.
  • #4
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не въпроса, че не можеш да си подържах колата, а че купувайки скъпи чистачки само се набутваш без да има някаква разлика
  • #3
    automotive ( преди 10 години )
    Най добрите чистачки, за който не иска да прави компромиси, са BOSCH.
  • #2
    patanov ( преди 10 години )
    Купуваш чистачки за 10 лв и на 5-тия сериозен дъжд нищо не виждаш :)Махаш чистачките лятото и си надираш стъклото - гаранция! Който няма пари да си издържа колата, нека се качи на обществения транспорт, моля!!!
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    Аз правилната чистачка съм я избрал, другаде ми е проблемът. Стъклото, което е подходящо за нея, не мога да го монтирам на моята кола.
fallback
Последни