fallback

Fiat се сбогува с Италия

Компанията напуска родния си дом след 115 години, става световен играч

Най-големият производител на автомобили в Италия - основаната преди 115 години компания Fiat, напуска родния си дом. Производителят навлиза в нова ера, обединен с американската Chrysler, съобщава Automotive News. Снимка: Ройтерс Акционерите на Fiat ще се срещнат днес в Торино, за да подпечатат края на компанията като италиански производител. Създадената от главния изпълнителен директор Серджо Маркионе нова компания Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) ще бъде учредена съгласно холандското законодателство, базирана в Обединеното кралство и листната на фондовата борса в Ню Йорк. "Раждането на FCA ще сложи край на несигурното съществуване на Fiat. Най-накрая имаме различна перспектива - не ни се налага да оцеляваме", заяви председателят на компанията Джон Елкан, който е внук на известния като последен патриарх на Fiat Джани Анели. Очакванията са гласуването сред акционерите да събере мнозинството от две трети, необходимо за сливането, което ще създаде седмата по големина автомобилна компания в света. "Новата космополитна структура на компанията ще й позволи да се превърне в играч от световно ниво, който да конкурира гиганти като General Motors Co., Volkswagen Group и Toyota Motor Corp.", каза Серджо Маркионе. И уточни: "Преди десетина години Fiat имаше сериозни финансови проблеми, което доказа, че фокусирането на пазара на Италия е нерентабилно". "Маркионе не иска да напуска Италия. Желанието му е да превърне FCA в световен играч, а това изисква големи промени", каза пред Automotive News Ерик Гордън, професор в Университета на Мичиган. И допълни: "Да, това е малко тъжно за Италия". Fiat от години страда от закъсалата икономика на Италия. За да намали зависимостта си този пазар, Серджо Маркионе в продължение на години търсеше партньори. Опитът с Opel се оказа неуспешен, но след това на хоризонта се появи Chrysler. Изправено пред перспективата за фалит на третия по големина производител на автомобили в Америка, правителството на САЩ даде на Fiat зелена светлина за придобиване базираната в Мичиган компания. Въпреки промените Италия няма да бъде напълно изоставена от Fiat. Маркионе планира да запази административните и информационно-технологичните структури в Торино, както и да продължи функционирането на всички заводи на марката в страната. За целта топ мениджърът ще насочи производството на Jeep Renegade и други модели на Chrysler в Италия. Той също така планира да разшири гамата от модели на марките Alfa Romeo и Maserati, които да конкурират в световен мащаб компании като BMW, Audi и Porsche. Маркионе уточни също така, че планира да увеличи продажбите на компанията с 60% до 2018 година. В унисон с това нетната печалба трябва да скочи близо пет пъти.

Тагове:
fallback
  • #13
    Enzo ( преди 9 години )
    Обаче най-лошото от всичко е, че са много некомпетентни бизнесмени. Маркионе си постави страховито амбициозни задачи, постигането на които отлага от четири години с по няколко години. Младите хора изобщо не знаят за марката Алфа Ромео. Тези на средна възраст я свързват само с проблемите с качеството и надеждността от 80-те години на 20 век,а тези, които помнят времената, когато името Ферари беше само фамилно име, отдавна не са сред нас!Ще станем свидетели на поредния и последен грандиозен провал
  • #12
    Enzo ( преди 9 години )
    Историята с Фиат и Алфа Ромео е един красноречив пример за това, че за да печелиш в голямата игра на автомобилните производители не е достатъчно само да имаш добри карти, но трябва да можеш и да играеш. Именно Фиат са изобретателите на едни от най-прогресивните технически решения в автомобилостроенето въобще, които се превърнаха, а някои от тях все още са основна отправна точка за развитието на този бранш. Италианците са забележително креативни и ужасно недисциплинирани изпълнители.
  • #11
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нещастници.
  • #10
    razgradski pop ( преди 9 години )
    "Новата космополитна структура на компанията ще й позволи да се превърне в играч от световно ниво, който да конглокира гиганти като General Motors Co., Volkswagen Group и Toyota Motor Corp."...Fiat...Италиянска комедия...Commedia dell`Arte..
  • #9
    бавареца ( преди 9 години )
    чуди се как да спести от данъци... от коли не разбира Маркионе, ама явно от борсови игри разбира. Имаше и по големи разбирачи от него дето духнаха супата - и той ще я духа
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    Никога не бих си купил Фиат...
  • #7
    Анонимен ( преди 9 години )
    FIAT- нищо не ги спасява тези талашари.
  • #6
    Тони Дачева ( преди 9 години )
    А на феновете на Тойота им е любима песента на Тони Дачева"Да се завърна в бащината къща" (сервиз).
  • #5
    Тони Стораро ( преди 9 години )
    "Най-добрата фирма!" :D
  • #4
    Милко Калайджиев ( преди 9 години )
    На мене пък любимата ми е Джиесем, Джиесем, Джиесем, Джиесем, ще си купя Джиесеееем
fallback
Последни