Компанията записа най-успешния месец май в историята си, прогнозира над 2 млн. продажби до края на 2014 г
За трети пореден месец германският производител BMW Group отбелязва рекордно високи продажби. През май те достигат 177 741 автомобила, което представлява ръст от 6.8% спрямо същия месец на миналата година, сочат официалните данни на компанията. Постигната е рекордна реализация и за периода януари - май с общо 826 865 доставени автомобила от началото на годината (ръст от 7.4%). Снимка: BMW “BMW Group продължава с рекорд в реализацията и през месец май, като това е в унисон с плановете ни да доставим над 2 млн. автомобила до края на 2014 г ,” коментира Иън Робъртсън, член на борда на директорите на BMW AG, отговорен за продажбите и маркетинга на марката BMW. При марката BMW продадените през май автомобили в световен мащаб са 153 023 - ръст от 10% спрямо май 2013 година. Сходно е и увеличението в продажбите за първите пет месеца - 10.9%, което калкулира общо 722 129 доставки. Отново най-продаван в гамата на BMW е бил моделът Серия 3, който реализира 193 866 продажби за първите пет месеца (ръст от 2.7%). Втори по продажби е Серия 5 със 155 733 продажби от началото на годината (ръст от 5.5%), а трети - BMW X3 с 69 115 и ръст от 10.5%. Най-голям ръст в продажбите за първите пет месеца на годината показва BMW X5. Реализациите на модела достигат 55 136, а увеличението 28.2%. Още по-сериозен е ръстът в продажбите на X5 през май - цели 62.5% до 12 382 продажби. Продължава да расте и интересът към първият изцяло електрически автомобил на BMW - i3. За първите пет месеца на годината са продадени 4154 екземпляра. А резултатът за май е 1158 продажби. При марката MINI резултатите не са така добри. Тя записва пореден месец на спадащи продажби, които през май достигат 24 373 екземпляра - отстъпление с 9.6% спрямо същия месец на миналата година. От началото на годината спадът достига 12.4% до 103 158 продажби. От компанията обаче поясняват, че този спад е очакван, с оглед смяната на моделните поколения при основния модел MINI Hatch. И очакват по-добри резултати през втората половина на годината. Що се отнася до продажбите по пазари, BMW Group записва ръст и в трите големи световни региона през първите пет месеца на годината. В Азия продажбите нарастват с 19.7% до 264 094 автомобила. В Северна и Южна Америка са доставени общо 178 126 автомобила BMW и MINI (+3.8%), а в Европа продажбите достигат 358 949 екземпляра или ръст от 2.0%.