fallback

Половината коли в света ще са китайски през 2021 г.

Само през миналата година в страната са произведени над 22 млн. автомобила

Половината коли в света ще са китайски през 2021 г.Съвместната фабрика на Peugeot и Dongfeng в Ухан, Китай. Снимка: РойтерсАвтомобилното производство на Китай ще расте с големи темпове през следващите няколко години, прогнозират експертите на агенция IHS Automotive, според които през 2021 година половината от автомобилите в света ще се произвеждат именно в Китай. Само през миналата година в Китай са произведени над 22 млн. автомобила. А общо в света броят им е бил 87 млн. Експертите прогнозират световното производство на автомобили да нарасне с около 21 млн. автомобила през следващите 7 години, което означава, че към 2021 година в Китай ще се произвеждат по над 50 млн. коли годишно. От 2009 година насам световното производство на коли е нараснало с приблизително 25 млн. единици. И докато прогнозите за най-големия автомобилен пазар в света са повече от положителни, очакванията за Европа за по-скоро умерени. Експертите посочват, че пазара на Стария континент ще се възстанови от рецесията, като за настоящата година се очаква ръст в производството на коли от около 1%. През 2015 - 2017 ръстът ще достигне 4%, благодарение на раздвижването на вътрешните пазари и на износа на коли за САЩ и Китай. Доста по-песимистична е прогнозата на IHS Automotive за автомобилната индустрия на Южна Корея и Япония. Въпреки че не дават конкретни цифри, експертите очакват в тези страни да се произвеждат все по-малко автомобили заради силната им валута. Именно затова местните компании ще съсредоточат производството си в други страни. Прогнозата на IHS Automotive за Северна Америка предвижда ръст в производство на автомобили, воден от чуждестранни инвестиции.

Тагове:
fallback
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    E да ама сега в Китай има нещо като "бум" на автомобилостроенето.Аз съм скептичен,че той ще се запази следващите 15-20 години.Интересно дали политиците от САЩ и ЕС ще направят нещо за да защитят страните си от задаващата се криза.Защото и в Европа и в САЩ производството на автомобили е бизнес осигуряващ милиони работни места както и формиращ съществена част от БВП-то.Би било глупаво да го изгубят.Ще заприличат на Англия.
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    made in china не значи китайско. ноу хауто е важно
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    ами супер какво
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Стига се заяждате, карайте каквото имате и се радвайте на живота. Пък който има комплекси да си ги избива другаде.
  • #5
    BMW Driver ( преди 11 години )
    А бе не знам VW какъв бизнес ще развиват, но вие успешно развивате лаладжийският бизнес по цял празни приказки и лапане на мухи, продължевайте така далече ще стигнете....
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ми какво могат да правят, продължават да развиват колбасарския бизнес!
  • #3
    Badi ( преди 11 години )
    Частите са Мade in China ясно, но поне е Assembled in Germany, но в бъдеще ще се и сглобяват в Китай, ще затоворят заводите в западна Европа и ще освободят емигрантите да си ходят в България, Румания и Полща но не се знае какво ще правят само техните началници немци Махмуд и Хасан.
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    То и сега продукцията на VW е 90% китаише, ама фенУите му викат маде ин Герману :)
  • #1
    петрол ( преди 11 години )
    Е та то с тези темпове до тогава ще свърши петрола бре! И после ко правим? Караме Хонди и Тойоти ли?
fallback
Последни