fallback

теST на горещите Fiesta и Focus

Изпробвахме новите Fiesta ST и Focus ST на пистата в Калояново

Спортният автомобил е мечтаната кола за всеки с поне капка бензин в кръвта. За съжаление обаче много малка част от хората успяват да седнат зад волана на подобен автомобил. Основните причини са свързани с високите цени и приложимостта на тези автомобили. Съществува обаче една категория коли, които предлагат истинска спортна тръпка и завидна функционалност, както и поносима цена. Точнo така, имаме предвид горещите хечбеци. И по-специално тези на един от лидерите в областта - Ford.Създадената в Америка автомобилна компания си е изградила име на един от най-добрите производители на горещи автомобили. Още от 70-те години на миналия век Ford конструира горещи версии на своите серийни коли, които освен на пътя, могат да бъдат видени по трасетата на различни състезания.Най-новите представители в гамата от спортни предложения на марката - Fiesta ST и Focus ST, пристигнаха на пистата до село Калояново, където имахме възможност да ги изпитаме. Ще започнем с Focus ST, не защото е по-бърз и мощен, а защото е на пазара още от 2012 година.Ford Focus ST успя бързо да се докаже като практично, комфортно и най-вече вдигащо адреналина предложение. Моделът оглави класациите по продажби и завоюва куп международни награди. Основните причини за този успех са свързани с комфортното спортно окачване, практичния салон и икономичния, но мощен двигател. Моделът се предлага като хечбек и като комби.Агрегатът на новото поколение Focus ST е от серията EcoBoost. Той има обем от 2.0 литра и генерира 250 к.с. и 360 Нм. Те са достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 6.5 секунди. Максималната скорост достига 248 км/час.Организираният тест, който се ръководеше от пилота Крум Дончев, протече на две различни части от пистата. Трасето за Focus ST бе по-скоро спънато, като имаше за цел да представи маневреността и стабилността на колата. Кратък слалом, няколко обратни завоя и предварително намокрени зони трябваше да демонстрират нагледно системите и възможностите на автомобила, който е снабден серийно с технологията за векторно разпределение на въртящия момент eTVC. Всъщност тази система присъства във всяка една модификация на новия Focus.Уникални за версията ST на Focus са разработки като звуков композитор за гърлен "глас" при ниски обороти, EPAS серво със система за компенсиране на ‘Torque steer’ ефекта (TSC), ESC с 3 настройки и прогресивно изключване, система за контрол на недозавиването и др.Технически характеристики на Focus STДвигател: 2.0 EcoBoost Мощност и въртящ момент: 250 к.с. при 5500 об/мин и 360 Нм между 1750 и 4500 об/мин. Ускорение 0 - 100 км/час: 6.5 сек.Ускорение 50 - 100 км/час: 7.7 сек.Макс. скорост: 248 км/час.Разход на гориво градски/извънградски/среден: 9.9/5.6/7.2 л/100 км.Собствено тегло: 1362 кг.Цена: 49 990 лв. с ДДСНашият фаворит в този тест обаче се нарича Fiesta ST. Да, тя е по-малка и по-маломощна от Focus ST, но управлението й е истинско удоволствие. А динамиката е почти съизмерима с тази на по-големия и скъп модел.Разработена от RS екипа на Ford – европейското подразделение на Ford Motor Company за световни спортни автомобили – новата Fiesta ST е значително олекотена, което я прави много лесна за шофиране. Автомобилът също се задвижва от EcoBoost двигател, но с обем 1.6 литра. Мощността достига 182 к.с. при 5700 об/мин, а максималният въртящ момент от 240 Нм е наличен в целия диапазон от 1600 до 5000 об/мин.Ускорението 0-100 км/час става за 6.9 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. Благодарение на новия двигател моделът постига 20% по-ниски СО2 емисии и 20% повече мощност в сравнение с предходното поколение Fiesta ST. Средният разход на гориво на новата версия е 5.9 л/100 км, поне според официалните данни. Изпитанието на Fiesta ST се състоя по цялата дължина на пистата, като Крум Дончев бе добавил два шикана, през които се преминаваше със сравнително висока скорост. Именно завоите са мястото, където новата Fiesta ST показва най-добре възможностите си. И този модел е оборудван със система за векторно разпределение на въртящия момент eTVC, която ограничава недозавиването, присъщо за автомобилите с предно предаване. Тя прилага спирачно усилие към вътрешното предно колело при завиване, за да подобри поведението на пътя и да намали недозавиването, без да повлияе на скоростта.Благодарение на тази технология горещата Fiesta стои като залепена за асфалта - недозавиване не се усеща. При влизане в завоите с по-голяма скорост колата плъзва и четирите си гуми, а минимална корекция с волана и леко подаване на газ отново връщат сцеплението с пътя.Освен това Fiesta ST разполага с 3 режима на системата за електронна стабилност ESC – пълна намеса на системата, режим, позволяващ известно приплъзване и цялостна деактивация.  Крум Дончев определи новата Fiesta ST като лястовица на пътя, заради маневреността и лекотата, с която се шофира. Определението е повече от точно. Ние можем да добавим единствено, че малката кола таи в себе си наистина големи възможности. Технически характеристики на Fiesta STДвигател: 1.6 EcoBoost Мощност и въртящ момент: 182 к.с. при 5700 об/мин и 240 Нм между 1600 и 5000 об/мин. Ускорение 0 - 100 км/час: 6.9 сек.Ускорение 50 - 100 км/час: 6.4 сек.Макс. скорост: 220 км/час.Разход на гориво градски/извънградски/среден: 7.9/4.8/5.9 л/100 км.Собствено тегло: 1163 кг.Цена: 40 990 лв. с ДДССнимки: Ford

fallback
  • #11
    бъчваря ( преди 9 години )
    Тук съм, ама друг се представя последните месеци с моето име. Жив и здрав да е. По темата. Погъделичка ме тая статия. Не за друго, а защото избирате Фиеста пред Фокус. Аз също. Ако има нещо, на което все още се удивявам 3 години след покупката на Фиеста,то това е управлението и по-точно отличната обратна връзка и лекотата, с която може а се управлява тая кола и то спортно. Не е проблем това да става и с една ръка, точно заради отличната обратна връзка на колелата с пътя. Нищо, че не е ST.
  • #10
    Анонимен ( преди 9 години )
    еС ти мести...да ги барне Меганчо ще ги скъса по всички параграфи!Хонда още се мъчат да направят по-бърза кола от Меган Рс..казаха че през 2015 г.щели да успеят!желая им успех!х ах ааа
  • #9
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    До този с ***: От Форд се учиха всички компании как да правят автомобили, така че недей да говориш с *** си глупости. Я кажи какво караш и ще ти покажа, че и аз мога лесно да ти усера с всякакви факти колата....
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нали знаете приказката за *** и форд? Вярно е че не боледуват, а изведнъж умират. Не ги ли съдиха в САЩ за EcoBoost. Май се оказва не това, което рекламират.В стилово отношение оправиха визията, като откраднаха стила на Астон Мартин, когото притежаваха. Те всъщност Форд не са притежавали компания от която да не са откраднали по нещо или направо не са е изсмукали и захвърлили. Форд са най-големият *** в автомобилостроенето. ВАГ и те смучат, но поне марките не ги захвърлят после.
  • #7
    Анонимен ( преди 9 години )
    Чудят се как да продадат наличните бройки. Както знаете и двата модела преминаха през фейс лифт, който все още не е наличен на нашия пазар.
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    Браво на Форд! Напипали са много добра ниша и действат. Малки двигатели с голям потенциал. Откраднаха от японците инициативата в това отношение и много напреднаха. Ако оправят надеждността и качеството ще ми станат фаворити при избирането на автомобил. Много трябва още да работятза това.
  • #5
    лупи ( преди 9 години )
    Едно време коментирахме как корейци и китайци крадат. А сега пред себе си виждам един Хюндай i30
  • #4
    KLASIKA ( преди 9 години )
    КУПИ СИ ФОРД ДА СИ ГОРД КАТО ЛОРД
  • #3
    autoenthusiast ( преди 9 години )
    Супер :) - хотхечовете са ми били любими винаги. Дано да изкарат нещо и в класа на Cupra и Golf R400.
  • #2
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Уникални автомобили! Надявам се от Форд да направят и Focus RS.
fallback
Последни