Следващото поколение Mercedes-Benz E-Class - W213, трябва да се появи в съвсем близко бъдеще - през 2016 г., като обещава да направи голяма крачка напред. И съответно да позволи на компанията да продължи да се бори успешно с големите си конкуренти BMW и Audi. Изданието GTCarLot разкрива част от това, което ще предложи моделът на своите бъдещи клиенти.Сегашното поколение Mercedes-Benz E-Class. Снимка: DaimlerВече се знае, че новият E-Class ще разчита на редови 6-цилиндрови двигатели, каквито Mercedes-Benz не е използвал от години. В новата гама мотори ще влязат бензинов 4-цилиндров (M254) агрегат с обем 2.0 литра и 6-цилиндров (M256) с обем 3.0 литра, а също така и 4- и 6-цилиндрови дизели (OM654 и OM656).Бензиновата шестица ще се предлага с две нива на мощност - 367 и 436 к.с., което няма как да бъде постигнато без турбо-компресори. Дизелът с 6 цилиндъра също ще бъде в два варианта - 313 и 400 к.с,. докато "събратята" им с 4 цилиндъра ще предлагат 210 к.с. (при бензина) и 170 к.с. (при дизела).Освен това следващата Е-Class ще разполага и с няколко хибридни варианта. Базовият ще получи 2.0-литров бензинов или дизелов двигател, на който ще помага електрически мотор с 41 к.с. През 2017 г. ще се появи и версия, която ще може да се зарежда от електропреносимата мрежа. При нея електромоторът ще разчита на 122 к.с.Предполага се, че новите мотори ще получат най-новите достижения на Mercedes-Benz в областта на газоразпределението, впръскването и изгарянето на сместа, топлинния баланс и т.н. Като цяло двигателите ще бъдат еволюция на настоящите, сред които е M274, дебютирал на новата C-Class през миналата година. При E-Class конструкция на двигателите ще бъде усъвършенствана и затова ще получат нови индекси.Сегашните мотори V6 с обем 3.0 и 3.5 литра от серията М270 и V8 с обем 4.7 и 5.5 литра от серията М278 предстои да бъдат развити за бъдеще. Така например суперколата AMG GT ще получи нов би-турбо двигател V8 с обем 4.0 литра, който е изграден на базата на два 2.0-литрови агрегати с 4 цилиндъра - M133 от A45 AMG. Ясно е още, че през 2016 г. освен седанът E-Class ще се появи и удължена версия (отново седан), предназначена специално за Китай. През 2017 г. ще излязат комби и купе, а през 2018 г. - кабриолет. В същото време, за разлика от настоящото поколение на купето и кабриото, които са на базата на C-Class, бъдещите такива модификации ще си бъдат истински Е-Class. А това означава - повече простор и лукс вътре в автомобила.Що се касае до платформата - за следващата Е-Class ще се използва MRA, която дебютира при новата С-Class. Само че тя ще бъде модернизирана и съответно ще позволи на нея да бъдат изградени и други модели на Mercedes-Benz. Сред тях ще бъдат още GLK и CLS, които също ще получат въздушно окачване. Част от шасито ще бъде използвано и за следващото поколение на S-Class във версиите седан и купе.