fallback

Завръщане към дървените автомобили?

Финландски производител на хартия ще демонстрира прототип на подобно возило в Женева

Дървените автомобили като тези на Ford от 1960-те може би се завръщат, пише Bloomberg. В опит да съживи дървените автомобили, финландският производител на хартия UPM-Kymmene Oyj ще демонстрира прототип на подобно возило на автомобилното изложение в Женева през март. Екологичночистият автомобил е конструиран върху рама, изработена от дървен материал и шперплат. Той се захранва с гориво, направено от кора, дънери и клони. Прототипът е нещо повече от маркетингов трик. Базираната в Хелзинки компания е разработила технология, която превръща дървения материал в опция за автомобилната индустрия. Biofore отговаря на европейските стандарти за безопасност и предлага всички удобства на конвенционалните коли, твърдят създателите. На всяко от големите автомобилни изложения традиционно се показват супер-модерни концептуални автомобили, които така и не влизат в масово производство. Този автомобил обаче символизира едно мащабно глобално усилие да бъдат заменени тежките стоманени компоненти, за да може колите да не са толкова вредни за околната среда. Регулаторните органи изискват по-ефективни превозни средства, което на свой ред прави стремежа да се намали теглото приоритет за производителите. През 2015 г. Ford F-150 ще стане първият пикап в масово производство, който разчита на алуминиев корпус. Това ще го направи с 317 кг по-лек, което пък ще понижи разхода на гориво. Volkswagen също използва повече алуминий и високоякостна стомана, а BMW се насочва към карбоновите нишки, за да намали теглото. И двата подхода са енергоемки и по-скъпи от стоманата. Дървото също е на дневен ред: Ford ще използва пластмасов композит на дървена основа за интериорните елементи на кросовъра Lincoln MKX от моделна година 2014. Компонентите са създадени в сътрудничество с дърводобивната компания Weyerhauser Co. и производителя на автомобилни части Johnson Controls Inc. До известна степен този момент е завръщане в бъдещето за автомобилните компании. Първите коли в света, включително Reitwagen на Gottlieb Daimler от 1885 г., са били до голяма степен изработени от дървен материал. През 1940-те и 1950-те автомобили като Chrysler Town&County и Ford Country Squire били оборудвани с елегантни странични панели, но дори и тогава дървото е използвано по-скоро за декоративни, отколкото за структурни цели. В наши дни то като цяло се свежда до акценти в интериора на луксозните автомобили. UPM води преговори с автомобилни производители за въвеждането на технологията си, която според компанията може да намали теглото на автомобилите с над 15%. Материалите, които се използват, могат да се конкурират с фибростъклото, твърдят създателите. Първият тест драйв на автомобил, задвижван от двигател от стандартен VW Polo, бе проведен успешно по време на проливен дъжд през август. Биогоривото, което захранва двигателя, ще бъде пуснато в масово производство през юли.Един от малкото производители (вероятно и единствен), който все още използват дървена рама за своите модели, е британската Morgan Motor Company.Още новини четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #5
    Ъ ( преди 10 години )
    "Явор" гр. Пазарджик заради кризата вече ободудват кухните си с двигатели и пренареждат шоурума! Разговори от рода на "Колко ти гори на теб кухнята?" стават ежедневие :)
  • #4
    12345 ( преди 10 години )
    Някои компоненти в купето на автомобилите (където главно се използуват пластмаси) спокойно могат да се заменят с дървени. Това обаче ще оскъпи значително самия автомобил, защото ще увеличи ръчния труд. Дървото не е като да сипеш от единия край на една машина пластмасови топчета и боя, и от другата да излезе готов детайл. Бамбукът (който всъщност е от семейството на тревите) от своя страна притежава уникална еластичност и се използува примерно за изработка на рамки за велосипеди.
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    Немците от години произвеждат дърварски автомобили. По-големи дървета от техните просто няма.
  • #2
    БМВ Фен ( преди 10 години )
    глобално усилие да бъдат заменени тежките стоманени компоненти, за да може колите да не са толкова вредни за околната среда /// А ДА СЕ ИЗСЕКАТ ГОРИТЕ Е МНОГО ПО-ДОБРЕ, ТАКА ЛИ :)
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това на краш тестовете ще е като все едно бай Иван е цепил дърва ;D
fallback
Последни