fallback

Грозните патета, които станаха лебеди

Седем автомобила от най-популярния сегмент, претърпели истинска революция в дизайна си

Красотата ще спаси света. Това с пълна сила важи за света на автомобилите, най-вече в частта, която не засяга ефективността на моторите, поведението или трансмисиите, а дизайна. Именно дизайнът е водещ при покупката на даден модел. Той е онова нещо, което може да погуби или извиси всеки автомобил.Ето няколко примера за модели автомобили, които от невзрачни се превърнаха в истински примери на подражание. Един от най-точните примери в най-разпространения сегмент дават Kia и Hyundai. След като повериха дизайна си на германеца Петер Шрайер, един от най-добрите в тази област, южнокорейците направиха невероятен пробив на световните пазари.Hyundai ElantraСамо преди няколко дни корейците показаха обновената Elantra, която е един от най-красивите седани в този клас. Моделът е изящен и хармоничен, в това няма спор. Същото обаче няма как да се каже за първото поколение от 1991 г., което изглежда доста унило. А всъщност техническите промени не са кой знае какви - както и преди 23 години, и сега Elantra се предлага с два бензинови мотора - 1.6 и 1.8 литра.Kia Cerato/Kia SephiaСходно е положението и с Kia Cerato. Един също много красив автомобил, въпреки че дизайнът му е в различен стил от този на Elantra. Прародителят на Cerato е Kia Sephia, която печели популярност единствено заради факта, че технически е почти унифицирана с Mazda 323.Mazda3/Mazda 323Това е още един пример за преобразяване на дизайна. Вижте как от един средностатистически автомобил моделът 323 се превърна в истински шедьовър. Изобщо новият фирмен стил на Mazda, носещ името Kodo (б.а. - душа на движението), е едно от най-изразителните дизайнерски течения в съвременното автомобилостроене. Honda CivicПрез цялата си история Honda Civic е бил нищо друго освен един много удобен автомобил. Това обаче се променя през 2006 г., когато се поява возило, повече приличащо на космическа совалка, която се движи по асфалта. Вътре промяната в интериора също е повече от впечатляваща.Mitsubishi LancerОтличните продажби на 9-ото поколение Lancer се дължат на редица неща - репутацията на японската марка, отлично съчетание на опции, добрите качества на модела. Дизайнът обаче продължава да е прост и скучен. Това се променя при Mitsubishi Lancer 2007, след чието излизане салоните на марката са направо щурмувани от млади хора. Причината е, че Lancer прилича повече на спортен автомобил, въпреки че такива качества има само версията Evolution (и Ralliart).Toyota CorollaToyota има фенове навсякъде. Най-популярният модел - Corolla, никога не е бил Кралицата на бала, но пък винаги се е славел като автомобил, който не се чупи. Настоящото поколение обаче явно е първото, над което дизайнерите на компанията са поработили сериозно. Най-вероятно, защото продажбите при предишната генерация тръгнаха надолу.Mercedes-Benz A-classЕдинственият европейски автомобил в тази група. Негово преобразяване е доста сериозно. Предишните поколения на модела бяха едни симпатични автомобили, нищо повече. Те представляваха микрован, който не успя да впечатли кой знае колко европейците. След като се превърна в дързък хечбек, Mercedes A-class започна да привлича нови клиенти, сред които най-вече млади хора.От всичко това се вижда, че европейската дизайнерска школа задава тона в световното автомобилостроене. Повечето концерни на Стария континент съществуват повече от век, но въпреки това съхраняват приемствеността в стила на моделите си. При азиатците нещата са различни - те взимат европейски дизайнери и не се притесняват да правят кардинални промени. А това им носи успех.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #29
    Асен Петров ( преди 10 години )
    много слаба статия
  • #28
    Анонимен ( преди 10 години )
    Значи са се сетили да си назначат италианци при дизайнерите.
  • #27
    az ( преди 10 години )
    честно казано някои от старите са по-хубави от новите си модели
  • #26
    бъчваря ( преди 10 години )
    @Wane, тя и Хондата изглежда дебела и безформена. То по тая логика изобщо да не сравняваме нищо. Фордовете навремето ми бяха много грозни. Като почна от Фиеста и стигна до Ескорт, Сиера и Скорпио. После обаче ги оправиха. Поне на мен почнаха да ми харесват и като дизайн. Иначе едва ли бих си купил таква кола, приличаща на Фиеста отпреди 2002 година. в днешно време Фиеста е една от най-яките като дизайн в класа си. Да не повярва човек.
  • #25
    135I_Cobb_Stage1 ( преди 10 години )
    Определено последното поколение на Корола може да се нарече красиво за разлика от всяко друго. Даже един приятел сега много се двоуми междо нея и Мазда 3 но цените на Мазда-та са доста високи и Королата изглежда по-изгодната инвестиция.
  • #24
    VooDoo ( преди 10 години )
    Mazda 3!
  • #23
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    Ами да, като видиш останалите модели, комай Елантрата е най-добре изглеждащата. Категорично!
  • #22
    Wane ( преди 10 години )
    Статията, че е безумна да го оставим настрана. Според мен обаче точно Elantra е визуално много неприятна кола, защото изглежда дебела, липсва сякаква елегантност в профила и има силно нехармонични пропорции.
  • #21
    Анонимен ( преди 10 години )
    Карам Пежо 206, но мнението ми е, че от горните снимки, най-добре изглеждаща е новата Elantra.
  • #20
    ..... ( преди 10 години )
    Corolla...North American.
fallback
Последни