+ добра изработка, точна смяна на скоростите, приятен за управление, удобни седалки, добър комфорт- пластмасовия прозорец отзад се драска лесно, микроскопичен багажник, пропуски в сигурността
История на модела 5/90 представяне на модела с 1.6 литров 4-цилиндров мотор със 115 к.с. 2/94 подобрения в модела, нов 1.9 литров 16V мотор със 131 к.с. 3/95 допълнителен мотор: 1.6 литров с 90 к.с., ABS и еърбег за водача серийно 4/98 смяна на модела и нови мотори: 1.6 16V със 110 к.с. и 1.9 16V със 140 к.с. със шестепенна скоростна кутия 11/05 смяна на модела
Мазда успя с модела МХ-5 да наложи нова роудстер-мода, автомобилът гарантира множество щастливи моменти зад волана. Повечето спортни автомобили са само версии на някоя лимузина – модерната стратегия за употребата на общи части в автомобилните концерни диктува тази зависимост. Затова на МХ-5 трябва да се гледа като на подарък. Мазда си позволява лукса да предложи един напълно самостоятелен кабрио автомобил, чиято единствена цел е да постигне най-голямо удоволствие от шофирането на минималната възможна цена. Концепцията на МХ-5 е безкомпромисна: задно предаване, директен волан, пъргави мотори, платнен покрив. Използват се класически четирицилиндрови редови мотори като на Alfa от 60-те години. Силата им обаче е напълно съвременна – дори тази на най-слабия с 90 к.с, който гарантира съответстващи динамични постижения на лекия роудстер. Интересът на клиентите въпреки това е концентриран върху 1.9 литровия двигател с до 146 к.с., който ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за по-малко то 9 секунди. Воланът е прецизен и лек, а предните колела дават чрез него достатъчно конкретна информация за шосето, така че карането в завои е лесно и приятно като детска игра. Окачването е "твърдо, но справедливо" – дава достатъчен комфорт и за по-дълги отсечки, на които да разгърнат своя талант и спортните седалки, подкрепяйки релаксиращо тялото от всички страни.
МХ-5 след 1998 г.Малко критика: багажникът има смешен обем – само 144 литра, така че и седалката до шофьора се налага често да бъде ползвана с транспортни цели. По отношение на сигурността спортната динамика е подкрепена от яки спирачки, които са съоръжени серийно с ABS още от средата на 1995 г. Това всъщност е и единственият електронен помощник в този случай, отговорността за поведението на задната ос се носи изцяло от шофьора. Странични еърбегове се появиха чак при смяната на модела през 2005 г. Ситуацията по отношение на разходите е направо невероятна. Автомобилът има много ниска загуба на стойност, а посещенията в сервиз са рядкост, така че поддръжката му може да се окаже по-изгодна от тази на някой компактен дизел. За разликите в удоволствието няма смисъл да говорим... От 2006 година автомобилът вече се предлага и с твърд, механично сгъваем покрив.Версиите с 1.9 литровите мотори са по-търсени, така че по-изгодната оферта на старо може да дойде за някой 1.6 литров. Най-често срещани повреди: Прегрели мотори (до 1993 г), дефектни (98 г) и прегорели гарнитури на главата на мотора (до 93 г.) Електрика: дефектни бензинови помпи, дефектни вентилатори на радиатора (97 г.), дефектни генератори, разредени акумулатори Регистрирани са редки случаи на проблеми със съединителя и течове в гюрука.