Страната ще надмине САЩ като най-големия пазар на луксозни автомобили до края на десетилетието
BMW M3 на изложението в Шанхай през 2013 година. Снимка: Ройтерс Bayerische Motoren Werke AG ( BMW), най-големият в света производител на премиум автомобили, се радва през последните месеци на силен растеж на бизнеса си по целия свят. Но Китай се оказва особено плодородна почва за германския производител на луксозни автомобили - до края на септември BMW регистрира ръст на продажбите в Китай далеч надминаващ ръста на целия пазар. Какво обаче движи този ръст? Както обикновено, BMW се представя много добре в страната, но Китай е огромен и все още растящ пазар, а апетитът към западните луксозни стоки е прекрасна възможност за германската компания. А последните резултати на концерна в страната показват, че в контекста на бума на лукс стоките в Китай това може да бъде само началото на една златна ера за компании като BMW. BMW заяви, че е настроен да продаде още по-висок рекорден брой автомобили в Китай през тази година. Компанията е продала 284 964 автомобила с марките BMW и MINI в страната през периода януари – септември, което представлява ръст от 20,2% спрямо същия период година по-рано. За сравнение – ръстът на целия бранш за страната е 12,7 на сто, а общите продажби на BMW в глобален мащаб нарастват с 9 на сто спрямо същия период година по-рано. "Стабилният растеж... предоставя здрави основи за постигането на следващия рекорд по продажбите за 2013 г.", заяви Карстен Енгел, изпълнителен директор на BMW Group за Китай. Китай, за който се очаква да надмине САЩ като най-големия пазар на луксозни автомобили до края на десетилетието, е ключов фактор и за други производители на луксозни марки като Ferrari, Lamborghini и Bentley. Като част от глобалния опит на BMW да печели пазарен дял, концернът активизира инвестициите в маркови магазини и дилърски центрове в Китай и представи обслужване на клиентите в стила на Apple. Как Mini иска да покори Китай вижте в материала на Bloomberg в Investor.bg