fallback

Спад в износа на корейски коли през юли

Местни компании се оплакват от понижено търсене в Източна Европа и стачки на работници

Износът на автомобили от Южна Корея се е понижил през юли основно поради вътрешнофирмени противоречия и спад в търсенето в Източна Европа, показват данните от публикуван в неделя правителствен доклад, предава MarketWatch.Снимка: ReutersЕкспортът на коли на петте южнокорейски производители - Hyundai, Kia, GM Korea, Renault Samsung и Ssangyong – е намалял с 7,3% на годишна база до 223 482 броя през юли, според данните на Министерството на търговията, промишлеността и енергетиката.Спадът дойде, след като производството в някои от компаниите бе засегнато от частични стачки на работници, съобщиха от ведомството, отбелязвайки, че несигурността на световната икономика също е допринесла за понижението.Силно отстъпление се наблюдава при търсенето в Източна Европа. От януари до юни износът за източната половина на Стария континент е спаднал с 21,9 на сто на годишна база до 118 767 превозни средства – най-голямото отчетено някога понижение за региона.Продажбите на вътрешния пазар обаче са се увеличили с 5,8% през юли спрямо година по-рано до 140 642 единици, основно благодарение на покачващото се търсене на луксозни чужди марки.Ръст от 38,9 на сто на годишна база се наблюдава при продажбите на вносни коли, които са достигнали рекордния месечен връх от 14 953 единици през юли. Най-желани от южнокорейците са били германските марки BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz и Audi.Още икономически новини четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #10
    adolf ( преди 10 години )
    da, ve4e ne e dalavera da si vzemesh koreika, platiha na autobild i ottam gi obqviha za po-dobri ot VW....i te vzeha 4e si povqrvaha i naduha cenite..samo 4e ne vsi4ko e hrom i dizain. ne moje da iskash 40,000 leva za nova elantra i sled polovin godina tq da skarca i tropa kato lada sedmica...ne moje ot ednogodishen ix35 da tekat lokvi.. na zakupilite huyndai 4estito
  • #9
    Анонимен ( преди 10 години )
    Корейските предлагаха симпатичен и оригинален дизайн, добро качество и супер ниски цени... ама в периода 2000-2008 година. От доста време насам поскъпват и дизейнът им стана грозен.
  • #8
    1234556677 ( преди 10 години )
    като сложиш малко хром на хюндайчето ,то не става голф (не че голфа е най доброто, но те имат претенции ,че са по добри) .. има какво още да се желае от качеството, проблемна електроника, течове от чисто нови коли, слабо окачване ..дизайнът и усещането за по-висок клас, чрез лъскавия хром им се отдава , но не трябваше цените им да настигат тези на немските и японски машини
  • #7
    ххх ( преди 10 години )
    нека да реват плюндай и киа, отвориха заводи в Словакия, Унгария, Чехия ,че и Турция, ама не вложиха някои лев в България. Нека плащат заплати от по 1000 евро в горните държави, а работниците им да стачкуват, тук трудът щеше да им е наполовина и работниците не излизат в стачка за глупости, освен ако им забавиш заплатите с година...
  • #6
    бъчваря ( преди 10 години )
    Източна Европа е и Русия. А тя е втория по големина пазар и до 2-3 години прогнозите са да мине Германия. Хюндай пък е най-продаваната неруска марка там, макар всичко да се произвежда в Русия. Така, че това е най-важния пазар за Хюндай. Освен това има и заводи в Словакия/Чехия, където също продажбите са високи. Нали се сещате, че всички предпочиотат родното за разлика май само от нас, българите.
  • #5
    не се изнендавам ( преди 10 години )
    Цените им гонят тези на немските коли, че дори и се опитват да ги задминават, това обезсмисля покупката на корейска кола...
  • #4
    Дошо ( преди 10 години )
    Баси тези корейци как ме ****аха....за смях станах...отново!!!
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Най-желани от южнокорейците са били германските марки BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz и Audi." Verstehen sie?
  • #2
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тези пък ако разчитат на пазара в Източна Европа са много ***.
  • #1
    Автора ( преди 10 години )
    Последното изречение е поздрав за дошо :)
fallback
Последни